Nu inte bara vargar utan även ekorrar, se upp hunden..

Nu ser man ju avsnittet med Piff o Puff på julafton med helt andra ögon. Kampen är ju djupt rotad i det ekologiska systemet och bidrar till att evolutionen går framåt.....:)
-"Titta Pluto! Vi har ekorrar i vår gran !"
-GRRRRRRR!
/
 

avslutad210712

Gäst
Nu fattas bara

att korna skall bli spritt språngande galna och få något som vi skulle kunna kalla "galna-ko-sjukan"
 
Rungá; sa:
Finns det flygekorrar i Ryssland? De kan ju flyga hit? På kartan från BBC ser man att det ligger nära den Kinesiska gränsen. Kan detta vara ett militärt experiment som rymt?
"Och här är Dagens Eko:
Myndigheterna i Ryssland förnekar naturligtvis allt, men det sägs att det kraschade ett oidentifierat flygande föremål i östra Sibirien för inte så länge sedan. Några lokala byar har försvunnit från den ryska väderkartan, och officiella källor hävdar att byarna helt enkelt aldrig existerat, liksom det lokala Nickel-Kadmiumkraftverket i Kraszcwzst. En insatt TT-källa i Moskva som föredrar att vara anonym, misstänker Tjetjensk terrorism, och förklarar att bevis snart ska komma i dagen. Kinesisk radio har spelat folksånger non-stop sedan det inträffade, och alla journalister har drabbats av fågelinfluensan. Situationen är under kontroll, hävdar det kinesiska arméhögkvarteret.
Det var allt från Dagens Eko kvart-i-sex, och nu en väderleksrapport från SMHI."


Rabies kan väl f ö drabba de flesta djur, inklusive ekorrar, mig veterligen. Flygekorrar vet jag dock inget om.
 
Re: Kan jag gå ut?

j_stellan; sa:
Det sitter en ekorre på fågelbordet utanför fönstret. Kan jag gå ut utan att den anfaller?

/Stellan

betänk att på Svalbard är det olagligt att gå ut obeväpnad. Förvisso är deras ekorre större och vitare men annars är skillnaden inte så stor. Äter nötter och räds inte befolkning.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Kan jag gå ut?

ping; sa:
Rungá; sa:
j_stellan; sa:
G Å....I N T E....U T!

Kan bara instämma,har den suttit och lurpassat i 19!!! dagar kan man räkna ut med ena örat vem den är ute efter.


peter

Den är ju helt slut nu. Jag tror du kan gå ut. Den bör inte klara av att attackera dig. Men för säkerhets skull kan du väl skicka ut nån annan först?
 
Re: Re: Re: Kan jag gå ut?

j_stellan; sa:
Om den sticker iväg kan du bygga in ett hägn och sedan kan du hävda att fåglarna i fågelbordet är dina tamdjur och skjuta ekorren. Du kan hämnvisa till tidningsartikeln att ekorren egentligen är ett rovdjur.
 
Re: Re: Re: Re: Kan jag gå ut?

Rungá; sa:
j_stellan; sa:
Om den sticker iväg kan du bygga in ett hägn och sedan kan du hävda att fåglarna i fågelbordet är dina tamdjur och skjuta ekorren. Du kan hämnvisa till tidningsartikeln att ekorren egentligen är ett rovdjur.

Är det tillåtet att skjuta rovdjur som är i häng även om hänget är inom tätbebyggt område. Den lilla lömska ekorren brukar även springa runt på taket så det är nog inte säkert att gå ut även om man inte ser den. Den kanske sitter uppe på taket och väntar. Hur skulle man klara en ekorres attack när den biter i nacken...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.