Befria Skansenvargarna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu får det vara nog med Stockholmsnissarnas sekelgamla djurplågeri på Skansen: släpp vargar, björnar, järvar, lo-katter och andra normalt vilda djurarter fria.
Hur har denna skändlighet mot djuren fått pågå utan någon endaste liten protest från vargälskarna, dubbelmoralen är påfallande hög och störande!
 
Trampat på öm tå

Jaha, så var då den trolltroende SÄPO-Håkan Karlsson tillbaka, tydligen trampade jag på den ömaste av vargälskarnas tår.

Ok, jag heter Bert Juhlin men det är väl min ensak och rättighet om jag vill skriva under ett annat namn.
Det Håkan Karlsson sysslar med är ren personförföljelse och jag ifrågasätter starkt Håkans rättighet att presentera mitt namn här på forumet.
Tidigare har Håkan Karlsson efterforskat om jag Bert Juhlin verkligen existerade "han finns i verkligheten, han existerar" var Håkans meddelande.
Håkan har också sökt efter mitt namn på webben och där funnit mitt namn i vad han tydligen tycker suspekta samanhang, jag skriver och ger uttryck för mina politiska åsikter på andra forum än detta, Håkan har då lagt ut länkar till dessa politiska forum här på utsidan.se.
Håkans uppsåt är helt klart att misskreditera mig för mina politska åsikter och mitt sätt att skriva och uttrycka mig på.
Håkan Karlsson är inget annat än en diktaturens hantlangare och sådana brukar få sina straff förr eller senare.
 
Jag tror du kan ta det alldeles lugnt. Håkan försökte säkert inte misskreditera dig om han bara var hjälpsam och tydliggjorde dina åsikter och synpunkter. Jag förstår inte riktigt hur du tänker där...

Men det är nog så att du kan ha en poäng i att Håkans ansträngningar kan betraktas som överambitiösa. Du presenterar effektivt på egen hand dina personliga kvaliteter.

Beträffande ditt namn är det ju lite upp till dig, men vill du vara med här på utsidan, så anvisas tydligt vid ansökan av medlemsskapet att det är ditt riktiga namn som ska användas. Vill du vara anonym så är det ju enklare att inte posta.
 
Re: Trampat på öm tå

laten; sa:
Ok, jag heter Bert Juhlin men det är väl min ensak och rättighet om jag vill skriva under ett annat namn.
Ur utsidans regelbok:
Anonyma medlemmar
Om du väljer att använda uppenbart påhittade personuppgifter (namn och förnamn), så kan vi på redaktionen välja att radera denna profil utan att meddela det. Det finns möjlighet att i profilen ställa in om man vill vara helt dold medlem (notera att du då ej får skriva recensioner, inlägg mm) eller välja att dölja vissa uppgifter, använd detta istället för att fejka identitet."
Men jag är kanske inte rätt man för att citera regelboken :) :) :)
 
..och vart tog vargdebatten vägen jag klickade in för att läsa?

Svar; NEJ! Man får inte publicera "privata" personers namn hur so helst!
 
PUK

Nej man får väl inte sätta ut andras namn på webben enligt puk eller vad det heter.

MEN
Folk som inte vågar stå för sina åsikter i ett forum, har ingen trovärdighet i mina ögon.

Jag står för det jag skriver och det jag inte vågar stå för det håller jag tyst om.

Med hjärtliga Hälsningar
Krister
 
Varifrån kommer behovet av att skriva under pseudonym i detta forum?

Skansenvargarna torde väl vara de första att uppsöka stadens gator och torg. Varmkorv luktar måhända godare i deras nosar än vilt.
Den vilda vargens farlighet borde väl göra sig gällande även om antalet individer bara uppgår till hundratalet. Nog tycker jag att de skulle klara av att snappa åt sig några barn per år ändå?
 
Re: PUK

kim1; sa:
Nej man får väl inte sätta ut andras namn på webben enligt puk eller vad det heter.

MEN
Folk som inte vågar stå för sina åsikter i ett forum, har ingen trovärdighet i mina ögon.

Jag står för det jag skriver och det jag inte vågar stå för det håller jag tyst om.

Med hjärtliga Hälsningar
Krister


PUL
Personuppgiftslagen heter det ju
Kom på det när jag vaknade i Duschen.

MVH
Krister
 
Lagen ni är ute efter heter PUL, personuppgiftslagen. Och vad jag läst här har inge begått ett brott mot denna lag. Den behandlar bara i vilken utsträckning man får föra ett register över andra människor och att det är förbjudet att publicera känsliga personuppgifter, så som etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse, medlemskap i fackförening mm. Endast ett namn hör nog inte till detta.
¨
/
 
På rätt spår igen?

laten; sa:
Nu får det vara nog med Stockholmsnissarnas sekelgamla djurplågeri på Skansen: släpp vargar, björnar, järvar, lo-katter och andra normalt vilda djurarter fria.
Hur har denna skändlighet mot djuren fått pågå utan någon endaste liten protest från vargälskarna, dubbelmoralen är påfallande hög och störande!

Gör ett försök att få denna inte helt ointressanta tråd på rätt spår igen. Djurparksdebatten är ingalunda ny men ett annat sätt att se på saken är vikten av allmänhetens oppinion (de som aldrig på något sätt kommer i kontakt med rovdjur på annat sätt) Genom djurparken får de en mer "personlig kontakt" med djuren. Då är nog chansen större att de ställer sig på rovdjurens sida när de hör den arga debatten om rovdjurens varande/icke varande. Kanske får man offra några stackars djur i fångenskap för att inte stadsmänniskan helt ska tappa kontakten med "riktig natur"? Känns iallafall ok om man ser det ur synvinkeln ekocentrisk etik, alltså ekosystemet före individen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.