Tält för barnfamilj

Prisskillnaden större i skallen än i verkligheten

moasiri; sa:
Fjällrävens Akka /.../ Fram för allt är det billigt i jämförelse med lyx Hilleberg.
Visst ligger Hillebergs i en annan division men vem tältar med familjen i extrema förhållanden?

Om nu lyx-Hilleberg spelar i en annan division borde det väl vara värt de 700 spänn som skiljer ett Nallo 3 GT från ett Akka 3?

Det var länge sedan Fjällräven var ett budgetalternativ, om de överhuvudtaget har varit det.

Bergans, Vaude, McKinley... det finns äkta budgetalternativ i många nivåer under både Fjällräven och Hilleberg.
 
Hur blev det Johan?

Det har gått 2 år sedan tråden startade. Vad valde du Johan och vilka erfarenheter har du så här långt?

Thure
 
Min redogörelse för valet finns på förra sidan i denna tråd. Jag har tyvärr inte kunnat vara ute och fälttesta så mycket som jag önskat, så recension avvaktar jag med. Mina synpunkter i mitt förra inlägg stämmer än.

Noterade f.ö. att tältet (Jack Wolfskin Yellowstone III, alltså) finns för 1733 pix på GetOut för närvarande.

Ett tillägg till min kortrecension ovan kan i och för sig göras. Jag gillar verkligen färgen ("Wolf", eller beige för oss som inte jobbar på JWs marknadsavdelning), ger behagligt inneljus men är ändå diskret ute i fält:

http://www.utsidan.se/motesplats/album/visabild.htm?ID=13063
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.