Stoppa varghatarna!!!

Om ni inte tror på min saga så är det upp till er.
Att allt mörkats har tydligen lyckats.
Jag bodde med vargarna och var inte anställd av någon.
Men jag var sponsrad av SNF med 1000kr för att ta reda på blodet när hon skulle löpa. Så nog kan det finnas dokumenterat om man letar.
Kravet var från Renskötarna att man skulle gå ut offentligt med att man skulle splittra flocken efter att en föryngring säkrats.
Det för att samma sameby skulle slippa vargarna sen.
Alla som bor här vet vad det betyder.
Vargarna kommer att dö om inte de som lever med dom får vara med att ge sitt ord.
Att sen samhället inte fungerar när fegheten satte stopp gjorde att vargarna omgående dödades.
Detta i stället för att vargarna eller rättare någon av de vargar som splitrats skulle ta sig söderut och ge nytt blod.
-Anders (Norrbotten)
 
Jerja; sa:
Om ni inte tror på min saga så är det upp till er.
Att allt mörkats har tydligen lyckats.
Jag bodde med vargarna och var inte anställd av någon.
Men jag var sponsrad av SNF med 1000kr för att ta reda på blodet när hon skulle löpa. Så nog kan det finnas dokumenterat om man letar.
Kravet var från Renskötarna att man skulle gå ut offentligt med att man skulle splittra flocken efter att en föryngring säkrats.
Det för att samma sameby skulle slippa vargarna sen.
Alla som bor här vet vad det betyder.
Vargarna kommer att dö om inte de som lever med dom får vara med att ge sitt ord.
Att sen samhället inte fungerar när fegheten satte stopp gjorde att vargarna omgående dödades.
Detta i stället för att vargarna eller rättare någon av de vargar som splitrats skulle ta sig söderut och ge nytt blod.
Så att mörka själva dödandet var aldrig meningen och det har jag aldrig sagt
-Anders (Norrbotten)
 
Sen så måste jag säga att Dan och Staffan har så många konstiga påståenden som jag inte förstår.
Varför skulle jag ljuga?
Hur kan ni hitta på en egen historia om hur det gick till?
Mm?
Det är väl troligt att ni försöker hitta på något krystat för att skydda erat eget ego.
Att ni antingen arbetar åt nån Länsstyrelse eller är inblandade i nån miljöorganisation.
Har aldrig förstått att man måste sälja sin själ bara för att man får betalt.
Att sanningen ska betalas bort. Konstigt beteende.
-Anders
 
Sen är det så typiskt av skrivbordsprodukter såna som Dan och Staffan att, när någon nån gång försöker göra något för vargen rent praktiskt, så faller dom...Skrivbordsprodukterna/snackarna baklänges och får huvudont.
Såna var även med på mötena om dessa vargars öde.
Jag ville att vargarna skulle överleva och att föryngringen skulle lyckas.
Att inte kompromisser skulle måsta tas var ett senario som var obefintligt.
Att det sen blir andra störningar måste man ta.
Men fortsätt ni att leva i eran drömvärld.
Jag hoppas bara att nästa gång det händer i Norrbotten, att alla egotrippade snackare håller sig borta så vi får en vargföryngring.
-Anders (som blir mer och mer förbannad över era översittarinlägg som inte ger ett dugg till vargdebatten.)
 
Jerja; sa:
Sen så måste jag säga att Dan och Staffan har så många konstiga påståenden som jag inte förstår.
Varför skulle jag ljuga?
Hur kan ni hitta på en egen historia om hur det gick till?
Mm?
Det är väl troligt att ni försöker hitta på något krystat för att skydda erat eget ego.
Att ni antingen arbetar åt nån Länsstyrelse eller är inblandade i nån miljöorganisation.
Har aldrig förstått att man måste sälja sin själ bara för att man får betalt.
Att sanningen ska betalas bort. Konstigt beteende.
-Anders
Ja, varför skulle du ljuga? Jag vet inte. Men nog borde du förstå att kommer du med en mängd uppseendeväckande påståenden, så vill man gärna se dem styrkta. Och du måste väl själv ha tyckt att din historia, sann eller falsk, var uppseendeväckande, annars hade du väl inte skrivit ner den här på Utsidan?

Exakt vilken historia om händelseförloppet menar du att jag har hittat på?

Dina teorier om att "sälja sin själ mm." skulle kännas kränkande om jag inte uppfattade dem som infantila, så jag tänker jag inte vidare kommentera dem.

Eftersom du framhärdar har jag skrivit till SNF, en organisation som jag inte är medlem i, och bett dem kommentera dina påståenden.

Raskesven
 
Du kan fråga Anders Bjärvall och Robert Fransen om vargparet i Varjistrsk också när du liks håller på.
Skulle vara kul veta vart håret for.
Du kan även fråga Naturskyddsföreningen i Arjeplog och Arvidsjaur eftersom det troligen är där du får fram sanningen.
Du kan fråga Susann Backe på Länsstyrelsen i Norrbotten om mötena förekom.
Du kan nog få fram den mesta sanninge av Bert-Ove Lindström i Gemträsk. Eftersom han var med mig och spårade ibland samt också var på möten.
Sen kan du fråga dig efter alla svar, Vilka ljuger och vilka talar saning.
Sen kan du gå tillbaka till dig själv.
-Anders
 
Jerja; sa:
Sen är det så typiskt av skrivbordsprodukter såna som Dan och Staffan att, när någon nån gång försöker göra något för vargen rent praktiskt, så faller dom...Skrivbordsprodukterna/snackarna baklänges och får huvudont.
Såna var även med på mötena om dessa vargars öde.
Jag ville att vargarna skulle överleva och att föryngringen skulle lyckas.
Att inte kompromisser skulle måsta tas var ett senario som var obefintligt.
Att det sen blir andra störningar måste man ta.
Men fortsätt ni att leva i eran drömvärld.
Jag hoppas bara att nästa gång det händer i Norrbotten, att alla egotrippade snackare håller sig borta så vi får en vargföryngring.
-Anders (som blir mer och mer förbannad över era översittarinlägg som inte ger ett dugg till vargdebatten.)
"Skrivbordsprodukter och snackare". Exakt vad menar du med det? Mig vet du för övrigt inte ett skit om så ta och lugna ner dig lite. Den som har snackat här är du. Jag har efterlyst fakta som underbygger dina påståenden.

Och specifikt vilket inlägg från mig är ett "översittarinlägg"?

Personangrepp säger nästan alltid mer om personen bakom dem, än personen de avser. Tar du inte tillbaks dina påhopp och tillmälen omöjliggörs all diskussion, eller debatt, med dig.

Raskesven
 
Jerja; sa:
Du kan fråga Anders Bjärvall och Robert Fransen om vargparet i Varjistrsk också när du liks håller på.
Skulle vara kul veta vart håret for.
Du kan även fråga Naturskyddsföreningen i Arjeplog och Arvidsjaur eftersom det troligen är där du får fram sanningen.
Du kan fråga Susann Backe på Länsstyrelsen i Norrbotten om mötena förekom.
Du kan nog få fram den mesta sanninge av Bert-Ove Lindström i Gemträsk. Eftersom han var med mig och spårade ibland samt också var på möten.
Sen kan du fråga dig efter alla svar, Vilka ljuger och vilka talar saning.
Sen kan du gå tillbaka till dig själv.
-Anders
Se där, referenser och källor. Varför lade du inte in dem på en gång när det efterlystes något som eventuellt kunde underbygga dina påståenden, istället för att gå på mot mig? Jag påstod aldrig att du ljög. Jag ställde frågan, "om nu inte din historia kommer från fablernas värld?", dvs. jag uttryckte tveksamhet för tillförlitligheten i historien, vilket inte är samma sak som att kalla någon för lögnare. Och varför skulle jag svälja allt du säger med hull och hår? Jag känner dig lika lite som du känner mig. Jag tyckte och tycker att hela historien känns tveksam och den ståndpunkten tillåter jag mig att inta. Ska bli intressant att se SNF´s kommentarer.

Raskesven
 
Förklara dig!

Jerja; sa:
skrivbordsprodukter såna som Dan och Staffan att, när någon nån gång försöker göra något för vargen rent praktiskt, så faller dom...Skrivbordsprodukterna/snackarna baklänges och får huvudont.

Kravet var från Renskötarna att man skulle gå ut offentligt med att man skulle splittra flocken efter att en föryngring säkrats.

... era översittarinlägg som inte ger ett dugg till vargdebatten.
Hörru Anders. Du vet inte ett smack vare sig om Dan eller mig. Du tål visst inte att bli ifrågasatt, varför skriver du här överhuvudtaget om du inte vill få respons?

Jag ställde en fråga som du inte besvarade. Varför blev SNF och WWF tillfrågade överhuvudtaget? Krävde renskötarna även detta? Förstod de inte att detta var ett omöjligt krav?

Är mitt inlägg ett översittarinlägg bara därför att jag ifrågasatte din historia? Är alla som inte håller med dig till 100% översittare och egotrippade snackare?

Du kom med bra referenser, din historia blev nu betydligt mer trovärdig.

Jag tror att en sådan uppgörelse som du försökte sluta är omöjlig, dömd att misslyckas. För många involverade, vara beroende på frivilligorganisationers godkännande som inte kan fås, offentlighet samtidigt som projektet inte är lagenligt, myndigheters godkännande etc. Chansen att driva igenom det är nog obefintlig. Kanske renägarna insåg detta från början?

Staffan
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.