Bärstol för barn. Vad regerar?

Vaude

Våra norska tillverkare gör de värsta modellerna.

Vaude gör fina prisvärda bärstolar, passar ofta lite kortare personer bra. Bra kvalitet och tillbehör som myggnät m.m.

Mvh Tomas
 
Alternativ?

Jag har bekanta som gjorde en insats till sin vanliga ramsäck. De utgick från en större plasthink som de skar ut hål för ben och sedan polstrade invändigt.

/Tommy
 
Re: Alternativ?

Tommy E; sa:
Jag har bekanta som gjorde en insats till sin vanliga ramsäck. De utgick från en större plasthink som de skar ut hål för ben och sedan polstrade invändigt.

/Tommy

Nu gällde frågan faktiskt "vad som regerar" och jag vägra tro att att något utan GoreTex och som kostar under 500 kr överhuvudtaget kan användas till någoting alls!
 
Re: Vaude

novas husse; sa:
Våra norska tillverkare gör de värsta modellerna.

Vaude gör fina prisvärda bärstolar, passar ofta lite kortare personer bra. Bra kvalitet och tillbehör som myggnät m.m.

Mvh Tomas
Öhh, eller snarare tysk tillverkare. Kolla http://www.vaude.de

För övrigt blir jag mer och mer nöjd med Deuter Kid Comfort III (även om den något Macpacen ser fin ut).

/Håkan
 
Re: Test!

storeric; sa:
I senaste "Vi föräldar" finns en test.

Visst. jag såg det. Dock inte särskilt gediget eller heltäckande. Saknar bl a Bergans och MacPac. Använder själv en gammal Bergans som funkar fint. Har även testat Norrönas som är en dröm.
 
Re: Re: Vaude

Håkan K; sa:
novas husse; sa:
Våra norska tillverkare gör de värsta modellerna.

Vaude gör fina prisvärda bärstolar, passar ofta lite kortare personer bra. Bra kvalitet och tillbehör som myggnät m.m.

Mvh Tomas
Öhh, eller snarare tysk tillverkare. Kolla http://www.vaude.de

För övrigt blir jag mer och mer nöjd med Deuter Kid Comfort III (även om den något Macpacen ser fin ut).

/Håkan

Jag menade att de norska tillverkarna gör de bästa bärstolarna men att vaude gör stolar som är helt ok och är mkt billigare. Beklagar oklarheten.
Tomas
 
Usla erfarenheter av Vaudes bärstol.

Vi köpte en Vaude-stol i mars (minns inte namnet men det var en rätt enkel modell för 1100:) och använde den några gånger på söndagspromenader och liknande lätta utflykter. Att stolen var f-bannat obekväm att bära accepterade jag p.g.a. det relativt låga priset MEN i somras tog vi så med den till fjällen och efter tre(!) dagars användning konstaterade vi att:

1) Ramen hade blivit skev! (Usel kvalité)

2) Fästet för barnets säkerhetsbälte var sprucket och ytterst nära att lossna. (Skandal - säkerhetsbältet är det sista som får gå sönder!)

3) Muttrarna till skruvarna som fäster ryggstödet i ramen lossnade stup i ett och fick bytas ut mot muttrar med nylonlåsbricka. (Borde ha varit sådana från början!)

4) Bussningarna runt skruvarna till bärremsfästet var spruckna. (Borde inte vara i plast!)

Eftersom min älskade dotter satt i stolen hela tiden hade jag naturligtvis inte utsatt den för särskilt hårda påfrestningar utan varit riktigt försiktig med den. Detta var min första och utan tvekan sista Vaude-produkt någonsin!!!

Lyckligtvis tog min handlare (Öhammars i Linköping) tillbaka skräpet utan minsta diskussion och gav mig pengarna tillbaka - heder åt sådana handlare!!!

/Henrik Andersson
 
Deuter

Hej!

Vi köpte en Deuter Kid Comfort III. De finns till salu i Finland i alla fall. Använde den i somras och har också testat nu när vår son väger 11 kg och det är inga problem. Vi har varit nöjda med den, men en nackdel är priset. Å andra sidan torde andrahandsvärdet vara bra.

MVH Jan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Karolina P Myggskydda barn i bärstol? Barn och friluftsliv 2
Crilloan Sörmlandsled med med barn i bärstol Barn och friluftsliv 0
Magnoliamountain Köpte bärstol utan säkerhetssele farligt? Barn och friluftsliv 9
Listigaräven Bärstol Minimeis - åsikter? Barn och friluftsliv 0
c2h5oh Kläder bärstol vinter Barn och friluftsliv 8
Blaise Bärstol? Barn och friluftsliv 4
jenny_maria Jag blir tokig, hjälp mig med tips på bra bärstol!!! Barn och friluftsliv 46
Joswap Bärstol Osprey vs. Vaude Barn och friluftsliv 6
En_man Finns kombinerad bärstol och ryggsäck? Barn och friluftsliv 8
myrddraal Bärstol Barn och friluftsliv 7
gavagai Behöver snabb hjälp ang. bärstol/sele! Barn och friluftsliv 4
Ingle Bärstol eller bärsele typ Ergo Barn och friluftsliv 20
Hs Bobbo Hur ändra höjden på Bergans bärstol? Barn och friluftsliv 0
Knyttet och K Bärstol från Axel & Ida Barn och friluftsliv 9
Boots Bärstol Haglöfs Barn och friluftsliv 13
JacobS Bärstol med bra stöd Barn och friluftsliv 9
Ollebolle Sova i bärstol...? Barn och friluftsliv 11
lassesjogren Bärstol Barn och friluftsliv 24
fiddeliten Hjälp med vaudes bärstol!!! Barn och friluftsliv 5
Jessica J Sol-/regnskydd till Norröna bärstol? Barn och friluftsliv 3
Louise Ö Bärstol vs. Bärsele Barn och friluftsliv 43
Hostan96 Tipstråd när man ska vandra med barn Barn och friluftsliv 3
P_50202 Gå ut med graviditet Barn och friluftsliv 8
Twism Övernatta i stugor med barn Barn och friluftsliv 1
gusfallca Kort vandringstur kring Göteborg med litet barn Barn och friluftsliv 4
martin8956 Tälta som ensam vuxen med 2 barn - toalettbestyr... Barn och friluftsliv 5
Linda G Öluffa i Stockholms skärgård med barn i sommar - vilka tips har ni till oerfarna? Barn och friluftsliv 15
KlaraS Två - tredagarstur med barn från Grövelsjön (skidor) Barn och friluftsliv 1
AnnikaSW Dra ett större barn efter längdskidor Barn och friluftsliv 13
Kebolabbet Förslag på nackstöd för barn i bärstolen Barn och friluftsliv 1
Sällan Vandra med barn i Dalarna Barn och friluftsliv 5
Sjobbe Tälta med barn i Norge Barn och friluftsliv 0
Nikonist Sommarcamping med barn, tips? Barn och friluftsliv 5
markus-l Vintertältning med barn Barn och friluftsliv 5
exjobb19 Resa med barn Barn och friluftsliv 13
vandringskängan Vagn i fjället med barn? Barn och friluftsliv 8
Belsebullen Fjälläventyr med barn Barn och friluftsliv 8
JakobInge Tälta med barn nära Karlskoga Barn och friluftsliv 4
peter_j_holm Jotunheimen med barn Barn och friluftsliv 6
Alolinona Friluftsintresserad med barn i Uppsala/Stockholm Barn och friluftsliv 1
Newlin Barn under 1 år Barn och friluftsliv 1
mysli Vandring i Bergslagen med barn Barn och friluftsliv 6
BengtW Fjällen med två större barn och ett mindre Barn och friluftsliv 6
Jopernou Pulka för två barn? Barn och friluftsliv 3
ErikMägi Vandra på Island med små barn? Barn och friluftsliv 5
Pia73 Fjällvandra med barn - var? Barn och friluftsliv 22
serenade Vill ha tips på fjällvandring med 2 barn?? Barn och friluftsliv 6
Skogskungen Små barn - hur löser ni det med mygg och knott? Barn och friluftsliv 13
bergdahl.olle Cykla på Åland med barn Barn och friluftsliv 0
Concor01 Bohusleden med barn, tips på etapper sökes!! Barn och friluftsliv 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...