Baby carrier

Har för mig att Stadium har en egen modell och de brukar ju vara rätt bra på att ta fram bra billiga kopior.
 
Re: Vaude: Jolly comfort

Ringarn; sa:
Kan rekommendera Vaudes Jolly Comfort...
Även jag rekommenderar Vaude Jolly Comfort. Praktiska lösningar:

-Bra bärsystem som är enkelt att justera om mamma och pappa är olika långa.
-Praktiskt med inbyggd skötbädd i ryggen.
-Stor ficka för blöjprylar.
-Bra sittkomfort för barnet verkar det som.

Det enda som pajat är låsmekanismen för stolstödet som fälls ut när stolen ställs på marken. Kass låskonstruktion. Och så blir det blåa tyget lite solblekt efter några år!

Denna stol har varit vid både Kaitumjaure och Sälka med en 1 1/2-åring i. Fungerar fortfarande, nu är det en treåring som åkte med på skidtur häromdagen.
 
Håkan K; sa:
malindo; sa:
âterkommer här med bild pà Kid Comfort III. Mer info pà http://www.deuter.com

Mvh /Mats

Ser inte alls tokig ut, och 220 Euro är väl i samma prisklass som övriga, dyrare bärstolar.

Har du provat den? Funkar den för långa personer?

/Håkan

Har faktiskt inte prövat just denna, men de Deuter-sáckar jag provat (mindre dagstursäckar) har alltid varit för smâ (midjebáltet pà magen typ, och jag ár inte rekordlàng: 186 cm). De mindre säckar jag testat fràn Vaude har suttit báttre tack vare justerbar rygglängd.

/Mats
 
malindo; sa:
malindo; sa:
âterkommer här med bild pà Kid Comfort III. Mer info pà http://www.deuter.com

Mvh /Mats

Har faktiskt inte prövat just denna, men de Deuter-sáckar jag provat (mindre dagstursäckar) har alltid varit för smâ (midjebáltet pà magen typ, och jag ár inte rekordlàng: 186 cm). De mindre säckar jag testat fràn Vaude har suttit báttre tack vare justerbar rygglängd.

/Mats

Då står jag fortfarande fast vid Bach Billy the Kid

/Håkan
 
Re: Re: Ikea

Borde gå att köpa begagnad. Gör en efterlysning på prylmarknaden här på Utsidan. Jag vill inte sälja vår ännu men kanske om något år.

Thure

Håkan K; sa:
thureb; sa:
I varje fall tidigare hade Ikea family en utmärkt bärstol i sitt sortiment för 500 Kr. Infästningen av midjebältet var lite dålig men det gick att spänna om litet längre ned på ramen så att bärstolen passar även den med litet längre rygg.

Jag har sökt den, men ej funnit. Ute ur sortimentet?

/Håkan
 
Har nu i helgen provat en Deuter Kid Comfort III. Det gick faktiskt att ställa in den för min längd Mats! Bra bärstol, men den hade stora nackdelar:

1. Inga det fanns inga fotstöd för killen jag bar på
2. Bärremmar och avbärarbälte var mjuka som skumgummi, det lär bli obekvämt vid längre turer.

/Håkan
 
Håkan K; sa:
Har nu i helgen provat en Deuter Kid Comfort III. Det gick faktiskt att ställa in den för min längd Mats! Bra bärstol, men den hade stora nackdelar:

1. Inga det fanns inga fotstöd för killen jag bar på
2. Bärremmar och avbärarbälte var mjuka som skumgummi, det lär bli obekvämt vid längre turer.

/Håkan

Intresant! Jag har själv aldrig provat den, bara sett den i flera av de lokala butikerna och tyckte den sàg perfekt ut.
Márkligt att en sàdan rutinerad tillverkare som Deuter klantar till det i en tredje generationens bärmes. Eller kanske de har tre versioner beroende pà typ av anvándning etc? Hár finns ocksà fortfarande Kid Comfort ett och tvâ.
Har deuter skaffat svensk importör sen sist? Tyckte áven det var márkligt att de inte fanns i Sverige tidigare.

Själv har jag resignerat och plàgar mig vidare med min gamla Haglöfs. Den har áven ersatt barnvagnen vid lángre stadspromenader (till lill-grabbens stora förtjusning). Med haglögfs barnmes + 15 kgs unge pà ryggen fâr man i alla fall bekräftat att man lever.

Mvh / Mats
 
malindo; sa:
Har deuter skaffat svensk importör sen sist? Tyckte áven det var márkligt att de inte fanns i Sverige tidigare.
Jag var på besök i München, så barnmesen var inköpt i en tysk affär.

malindo; sa:
Själv har jag resignerat och plàgar mig vidare med min gamla Haglöfs. Den har áven ersatt barnvagnen vid lángre stadspromenader (till lill-grabbens stora förtjusning). Med haglögfs barnmes + 15 kgs unge pà ryggen fâr man i alla fall bekräftat att man lever.

Mvh / Mats

Norröna! Bergans!!!

Dock avhåller jag mig från Vaude, som en del här tycks gilla. Jag tycker inte om bärsystemet där heller... Som du skriver så hamnar ju packningen lätt runt 20 kg, inte alla tillverkare tycks inse det...

/Håkan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.