Idag är det val

Idag är det val och det finns så många friluftsrelaterade frågor att ta hänsyn till som inte kommit fram i debatten. T.ex. allemansrätten, jakt- & fiske- vård/rätt, turism, miljöfrågor etc. Det slog mig precis (naturligtvis på tok försent) att en presentation av de olika partiernas syn på dylika friluftsrelaterade frågor hade varit en fin sak att ha på Utsidan. Kanske till nästa gång?

Hoppas hur som helst att alla idag gör en expedition till vallokalerna. Eftersom det är tre olika val det gäller noteras dagen som "multisport" i kalendern. Då klimatet för närvarande står och väger rekommenderas också full packning med utrustning för alla tänkbara väder och situationer. ;-)
 
Tyvärr hjälpte GPS:en mig inte att navigera i den politiska djungeln, utan jag kastade mig uför valbranten, utan skyddsnät, livlina eller änterhake... Man har ju varit med om ett och annat äventyr sedan tidigare, så de närmaste fyra åren lär väl se ut som de flesta gjort tidigare; Ibland storm, regn och fruktlös rädsla och ibland sol, molnfria skyar och tid för eftertanke. En sak är dock säker, myggen irriterar hela tiden!

Lycka till på er vandring till vallokalen!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lsjonsson Detta har jag gjort idag! Övriga aktiviteter 13

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...