vargar och bönder

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Chralm: Vänligen fördjupa ditt resonomang.

Personligen ser jag inget samband mellan vettvillingar som ETA och förmâgan att efter en lagom lâng, men ej ändlös debatt, ta ett beslut.

Vad jag ville säga är att 100% koncensus är i princip omöjligt att uppnà i alla lágen, utan försöken att uppnà denna till slut blir en slags minoriteternas och intressegruppernas diktatur. Ändlösa debatter blir till slut ett slags sjálvändamâl för vissa av de inblandade, och passar även bra för politiker som är rädda för att ta beslut som av vissa kan ses som impopulära.

För din information kastas det i Spanien inga bomber efter beslut tagna av demokratiskt valda (och bortväljbara) regeringar.

De enda som kastar bomber respoektive pà öppen gata avrättar lokalpolitiker, domare, poliser och vanliga arbetare medelst pistolskott i nacken är en odemokratisk, rasistisk, nationalistisk, stalinistisk terroristorganisation som anser sig befinna sig i öppet krig med den spanska staten, definierad som agressor och ockupant av deras sjálvutnämda "Vänster-demokratiska Baskiska staten".

Att lättvindligt anvánda deras vansinnesdâd som argument är inget kul alls, oavsett man är enig i det övriga eller inte.


Mvh / Mats
 
malindo; sa:
Chralm: Vänligen fördjupa ditt resonomang.

För din information kastas det i Spanien inga bomber efter beslut tagna av demokratiskt valda (och bortväljbara) regeringar.

De enda som kastar bomber respoektive pà öppen gata avrättar lokalpolitiker, domare, poliser och vanliga arbetare medelst pistolskott i nacken är en odemokratisk, rasistisk, nationalistisk, stalinistisk terroristorganisation som anser sig befinna sig i öppet krig med den spanska staten, definierad som agressor och ockupant av deras sjálvutnämda "Vänster-demokratiska Baskiska staten".

Att lättvindligt anvánda deras vansinnesdâd som argument är inget kul alls, oavsett man är enig i det övriga eller inte.

Men varför är de i öppet krig med staten? Vi har inga minoriteter i detta land som är i öppet krig med staten Sverige. Det måste ju finnas en anledning, och jag tror det till viss del beror på att vi försöker hitta en kompromisslösning och detta kan ta tid.

Att ta demokratiska beslut är bra, men om 51% snabbt kör över 49% lite för många gånger så blir minoriteten sur. Om man däremot försöker hitta en acceptabel kompromiss så brukar det leda till bättre resultat.

Jag tycker inte att jag var lättvindig. deras vansinnesdåd finns av en anledning och denna har säkert många orsaker. Jag tror dock att det jag ovan beskrivit är en av anledningarna till att vi i Sverige har haft fred både utom och inom landet under en väldigt lång tid.

Nu har debatten lämnat det mesta med friluftsliv bakom sig och jag tycker vi återgår till vargarna (om nu inte allt redan är sagt ett antal gånger redan)

mvh Christian
 
chralm; sa:
Men varför är de i öppet krig med staten? Vi har inga minoriteter i detta land som är i öppet krig med staten Sverige. Det måste ju finnas en anledning, och jag tror det till viss del beror på att vi försöker hitta en kompromisslösning och detta kan ta tid.

Det är ytterst sállan jag blir heligt förbannad av svar och inlägg i detta forum, men nu blev jag fasktiskt det, sà dags att lágga locket pà.

Bara tillágga att har man total noll-koll i ett ámne, som exempelvis "den Baskiska frâgan", som kostat ca 1000 liv sedan 1968 (hur làng tid är inte det för att försöka hitta en kompromomiss?), och som gett baskien Europas i särklass största sjálvstyre som region ( exempelvis verkar IRA nu nöjda med ett självstyre som inte uppnâr en 10-del av Baskernas), (vilka inte är mer minoritet än att de anser sig vara förmer än andra, ha annan blodgrupp, vara de enda som inte blev invaderade av romare och araber, samt anser sig ha rättigheten att ta folk av daga om de inte är av samma âsikt som de, och liknande svagsinnigheter), sâ bör man vänligen hâlla händerna frân tangentbordet!

Tack och slut pà denna beklámmande parantes.
 
malindo; sa:
Bara tillágga att har man total noll-koll i ett ámn

...

sâ bör man vänligen hâlla händerna frân tangentbordet!

Tack och slut pà denna beklámmande parantes.

Tack för dina åsikter. Jag avslutar nu mitt deltagande i denna debatt då jag anser den spårat ur totalt och leder bara till saker som har nol att göra med friluftsliv.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.