Garmin Inreach Mini

Har också suttit och sneglat en del på Inreach mini, den har allt jag behöver och lite till i ett mycket fördelaktigt format. Kartor vill jag inte ha i den, det har jag ju redan på papper och i telefonen om så behövs. Batteritiden är 20 dagar med 30minuters-loggning och 2 år avstängd. Utöver inköpspris av enheten så kostar månadsabonnemang 300/år+200/månad. Årsabonnemang kostar totalt 2050kr.
Detta är att jämföra med SPOT som kostar 2000kr/år men som har aningen sämre täckning och mycket sämre uttrycksmöjligheter (men till ett lägre inköpspris).
 
Fan! Aja det är väl överkomligt. Har köpt den nu (500:- rabatt på cykelkraft.se). Tack för svar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Har fått hem min den sedan ett tag. Det som är oerhört irriterande är att jag inte kan aktivera den utan att börja abonnemera. Ringde Garmin Sverige och fick detta bekräfta. Det finns liksom inga options att aktivera och välja from datum, utan det sker löpande from aktiveringsdagen. Detta gör att jag heller inte kan testa huruvida den fungerar mm. Om jag först aktiverar och sedan går in igen och pausar abonnemanget sa Garmin att jag inte kommer kunna använda den i September då. Häpnadsväckande att de tillhandahåller så få valmöjligheter. Eftersom jag först ska ha den i september måste jag nu alltså vänta tills den 1:a, men då måste verkligen allt klappa eftersom vi åker upp samma kväll....


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Det är likadant med den normalstora
- aktiverar man manicken så börjar abonnemanget rulla.
Så det väntar man med tills det verkligen är dags för användning...
 
Blir inte klok på det här ed abonnemang.

Om jag köper en Garmin inReach Mini och skaffar det billigaste abonnemanget på en måndad för en planerad tvåveckorstur och sen kommer hem och vill låna ut den till en kompis som ska iväg på en annan tur, vad har jag då för alternativ?

Kan kompisen fortsätta min abonnemang eller måste kompisen skaffa eget abonnemang? Kan denna isåfall göra det även om mitt abonnemang ej är avslutat än?
 
Jag skulle tro att hen kan låna den, precis som att du kan låna ut en mobil, det kan ju den varken veta eller kontrollera o skulle vara svårsålt för konsumenterna. Vet dock inte när man ska pausa abonnemanget om man bara ska ha den i en månad - på en gång?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag hyrde en (annan typ av) inreach förra året och då "lånade" jag även abonnemanget och det bör ju fungera precis lika för en mini. Det som är viktigt är att man kommer ihåg att ändra uppgifterna för användaren, nära anhörig etc så det finns korrekta uppgifter om vem som är i nöd om man blir tvungen att trycka på nöd-knappen.
 
Inreach mini

Jag beställde denna produkt då rescentionerna vart riktigt bra. Jag tänker ta abonnemanget recreation då obegränsad spårfunktion är tilltalande. Jag har sedan tidigare plb och inmarsat. Jag tänker att det dessutom är utomordentligt att kunna kommunicera med kamrat när vi delar på oss där ute. Spännande och jag återkommer med tankar och kommentarer om detta
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
omni96 Garmin inReach mini 2 i Stockholm Navigering 2
Elvah Väderinformationen i Garmin Inreach Explorer+ Navigering 11
e_palm Garmin inReach - smart, men se upp för snärjigt abonnemang Navigering 18
rikard500 Garmin inReach utan abonnemang = ”tegelsten”? Navigering 6
Johan123 Erfarenheter av Garmin Inreach Explorer+ Navigering 10
alien Garmin Inreach Explorer+ Navigering 12
rottemark Garmin Inreach tracking points Navigering 2
Tanglan Garmin Inreach Explorer+ Navigering 3
hsp Garmin 64 externa kartor Navigering 1
Welena Garmin 67i Navigering 11
thureb Få ut waypoints på kartbakgrund med Garmin Connect Navigering 12
niking Garmin GPSMAP 67 och 67i Navigering 0
tango Hur enkklast flytta gpx från Garmin gen 6 till skridskonätet? Navigering 3
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
GrodanW Garmin Explore app - ny karta? Navigering 1
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
tango Kanpplås Garmin 6-serien/Tactix delta? Navigering 4
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
rofri Garmin etrex 20 - ofrivilliga tryck! Navigering 7
errbe "Gömda" minnet i tex Garmin Nuvi Navigering 2
Malx Garmin Fēnix 5 Plus Sapphire Titanium Navigering 7
Gpsmap Kartproblem Garmin Navigering 1
DDeninger Problem med pulsmätning Garmin Fenix 5S Plus Navigering 6
stefanus Garmin Montana 700 Navigering 0
Ttebag Hej, har en Garmin Navigering 4
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
graylingman Den rosa linjen Garmin 64st? Navigering 4
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
tholedo Garmin GPSMAP 66i - Frågor - Köpa? Navigering 10
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
gundj Stenålders GPS Garmin 60SCx Navigering 14
SEHLBERG Garmin Basecamp uppdatering 4.7.1.0 Navigering 0
graylingman Karta till Garmin 64 st? Navigering 5
museo12 Bättre kartor till Garmin Fenix 5 plus? Navigering 6
Christoffer_123 Fråga ang. Garmin gps Navigering 6
PONutti Garmin Monterra Navigering 4
Nordiska Motorcyklister Garmin Fenix 5 Plus - Köp eller titta åt ett annat håll..? Navigering 8
Sanie Garmin Alpha 100 + Basecamp Navigering 1
thureb Går det att sända spår med Blue Tooth från Garmin Oregon 700 Navigering 0
errbe Garmin DEZL 770 gillar inte topo-karta Navigering 7
SBergman Garmin etrex 35 max avstånd att logga? Navigering 21
123nils Screenshot av Garmin kart Navigering 18
Uffevbg Terrängkartan till Garmin nuvi 500 Navigering 5
salvion Tillbehör till Garmin eTrex Touch 25/35? Navigering 6
Joakim.e Garmin Basecamp kraschar Navigering 2
simonrudberg Synpunkter Garmin eTrex 35 Navigering 4
PepsAdventures Funkar Garmin TopoActive-kartan i fjällen? Navigering 11
slinkallan Garmin etrex 10 KOMPASS Navigering 10
Beja Allmänna frågor om Garmin 64st Navigering 8

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...