Grattis Håkan!

Eh, övriga aktiviteter kan man väl kalla det (antar att du syftar på mig?).

Det bidde en liten flicka. Vilken upplevelse! Vi var och åt gott på 1 r.o.k. på onsdag kväll (2/10). Franziska, min sambo, kände lite "småvärkar", de avtog senare på kvällen. Klockan 4 väckte hon mig och sa att värkarna kommit igång på riktigt 2 timmar tidigare. Vi ringde BB (i Ystad, som är trevligare än MAS). "Ta det lugnt en stund å kom in sen", sa de. Värkarna tog dock sån fart att vi åkte ganska omgående. 6.30 var vi på BB. F jobbade sig igenom värkarna. Nåt av det värsta jag varit med om, att sitta jämte och se henne skrika av smärta. Under pressfasen (d v s efter livmodermunnen öppnats och barnet skall ut) satt hon på en u-formad pall. Jag bakom så att hon kunde luta sig mot och hålla i mig. Under en värk, klockan 8.16, forsar plötsligt fostervatten, barn och navelsträngar ut. Vilken chock, vilken underbar känsla!

När Franziska fick Lovisa upplagd på magen, så fick jag tårar i ögonen. Vilket underbart vackert barn! Lovisa heter hon, vägde 3,4, 51 lång. Igår kom vi så hem, och kan äntligen börja "familjelivet". Lidingöloppet är inte riktigt samma sak som en dotters födelse...

/Håkan
 
Första barnet

är en oförglömlig upplevelse!

Stort Grattis till er all tre!

Vore intressant att ta del av dina kommande marknadsundersökningar av barn-mesar (tror jag det heter).

MVH /Mats
 
Re: Första barnet

malindo; sa:
Vore intressant att ta del av dina kommande marknadsundersökningar av barn-mesar (tror jag det heter).

MVH /Mats

Men snälla du, det har jag kollat för länge sen! :cool:

Jag har kommit fram till följande:

I befintlig ryggsäck (ger skydd när det är tråkigt väder).
1. Klättermusen hade ett alternativ som man satte in i deras tidigare ryggsäckar (pre-Mjölner alltså), det kan man modifiera och ha de flesta större ryggsäckar. Finns dock inte till nyförsäljning, har inte fått nåt napp i beg-marknaden.
2. Hink-alternativ har flera här på utsidan föreslagit, men jag är inte riktigt tänd på idén att sätta Lovisa i en plasthink.

Bärstol.
1. Bergans 2200 Juniors favoritt baeremeis, skön att bära och med ett litet packutrymme
2. Norröna Barnemeis skön att bära, men för litet stuvutrymme
3. Haglöfs hade tidigare åtminstone en som funkade hyfsat
4. Everest och McKinley m fl billighetsmärken har jag förkastat utan att titta på dem
5. Vaude har nån som verkar intressant, men har ej sett i verkligheten
6. Kolla på http://www.globetrotter.de under Alles für Kinder, under Kindertranstort, så hittar du några alternativ, Bach kanske?

/Håkan
[Ändrat av Håkan K 2002-10-09 kl 11:33]
 
Imponerande för-koll...

...var Lovisa verkligen första barnet, eller har du smygtränat med grann-ungarna pà ryggen?

Jag tycker att Deuters barn-rygga Kid Confort III verkar bra, men har inte hört nâgra recencioner pà den. Själv har jag en ganska otrevlig Haglöfs. Min förstfödda (flicka) diskvalificerade sig dock snabbt frân vandringar med denna Haglöfs genom att ständigt slita av mig hàret under färd. Min andra (pojk) sitter mer lugnt dár bak och njuter av utsikten.

Plast-hink verkar ju som sagt inte sàdär kul..

Bered Dig pâ ett nytt slags liv!

MVH /Mats
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.