bra skidorter dit man kan ta sig med natt tåg

Duved!

Åk en station bortom åre så kommer ni till Duved, varierade fina backar och med Åre inom räckhåll med skidbuss,
Har inte själv bott i Duveds samhälle men man ser ett antal "hyres-byar" från liften. Har även för mig att det finns en "Ski-lodge" med enkelt men socialt boende. Vet inte vilken publik de vänder sig mot men när vi bodde på Skilodgen strax innan Kläppen (Sälen) var det gott om barn i olika åldrar vilket ger god avkoppling på kvällen som förälder :)

Annars går det bussar till många av de svenska skidorterna (eller kombination)

Ha det bra!

//zacke
 
Undrar vad Ickaster kom till för slutsats? Ännu en "ett inlägg och inget mer". Hoppas att våra råd var goda råd och att de fick en fin upplevelse.
 
Vill bara tillägga att med tåget via München kan man åke hela vägen till Innsbruck och även vidare ner till Bolzano i Italien ifall man föredrar Italienska backar :) Arabba är fint! Får man iofs åka bil eller buss sista biten.

I så fall skulle jag föredra att åka flygcharter till Innsbruck och buss vidare till målet (då brukar det bli granndalen man bor i - Campitello eller Canazei) istället för att skumpa tåg i något dygn. Men hela Sella-området är fantastiskt! Och bästa backen ligger just i Arabba.
Dock är inte Arabba det bästa för barn tycker jag. I så fall är Canazei, Campitello, eller St Ulrich bättre orter att utgå från.
 
Undrar vad Ickaster kom till för slutsats? Ännu en "ett inlägg och inget mer". Hoppas att våra råd var goda råd och att de fick en fin upplevelse.

Ja gissa vad. Hon kanske hittade en kartbok och googlade. Nej, hon har ju inte varit inloggad å sett svaren. Ännu ett troll som jag först befarade.
 
Nej, "troll" tror jag inte, men jag är så "självupptagen" att om jag ger ett svar ser jag gärna en kommentar på det. Även "nej, det var inte svaret jag sökte".

Hon fick nog svar på annat håll.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...