astma&allergi

Vilken lövvedsaska som helst kan användas till lutberedning och med inkokning av ister och tallbarrolja göras till tvål. Inte snabbt, inte direkt men fullt möjligt.
Lut räcker länge för tvätt och disk.
Allergier ute i terränglådan kan ställa till det, vet man om bekymmer brukar det vara klokt att undvika dem...man måste inte göra allt...
//J
 
vet inte om han e allergisk mot löven men iaf mot pollen

Men om han är pollenallergiker lär ju det vara ett mycket större problem i sig! Pollen kommer ni vara utsatta för hela tiden, medan tallbarsteet ganska snabbt passerar systemet.
Antar att ni har någon form av medicin mot pollenallergin (antihistamin?), den borde hjälpa även när man äter det man är allergisk mot (som vanligt: kolla med läkare före du litar på mig :) )

Lycka till!

/OJ, som har en astmatisk treåring som älskar att tälta.
 
Såvida du inte tänker fästa en rev i någon av ändarna och meta är det strängeligen förbjudet. Vet ej när förbudet mot ljustring infördes men det har några år på nacken. Någon annan som vet?

Nu skriver du inte hur gammal "grabben" är men Gissa bajset är en hit hos de mindre. Se bara till att kunna bajset eller ha ett facit i form av bilder på de vanligaste bajsen med dig.
Har man naturintresserade kids kan man utveckla Gissa-konceptet hur långt som helst... Träd, fågelsång, spår....

Grabben är 13.han tycker det nog är roligare att använda händerna,typ bygga och sånt.
tänkte även göra egna bestick och sånt.
jasså det är förbjudet att skjuta fisk med pilbåge?även en gammal abbore?
 
Men om han är pollenallergiker lär ju det vara ett mycket större problem i sig! Pollen kommer ni vara utsatta för hela tiden, medan tallbarsteet ganska snabbt passerar systemet.
Antar att ni har någon form av medicin mot pollenallergin (antihistamin?), den borde hjälpa även när man äter det man är allergisk mot (som vanligt: kolla med läkare före du litar på mig :) )

Lycka till!

/OJ, som har en astmatisk treåring som älskar att tälta.

Medicin finns men tycker det e dumt att chansa.
 
Kanske skippa Gissa bajset... Då skulle nog mitt bästa tips vara: låt honom vara vuxen. Köp honom en pannlampa och en kniv, bära all sin packning, göra upp eld själv...

Eller e det så att du känner som att du måste motivera honom extra?

nä inte så att jag e tvungen att motivera han nåt speciellt men det kan nog bli lite långtråkigt för han i längden.jag har inga problem med att bara koppla av i skogen,hi hi. Tänkte sova ca:2 nätter då kan det va gött att ha lite att göra.
kniv ska införskaffas och packning delar väl vi på,eld ska göras.fiska lite.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.