Nu inte bara vargar utan även ekorrar, se upp hunden..

gundj; sa:
Man ska ha jäkligt klart för sig at râdjuren sakta men säkert försöker fâ bort människor o hundar för evigt frân sina marker.
Medlet kallas hos hos oss massförstörelsevapen / medicinsk krigföring.
Ett râdjur är en levande fästingfabrik, bär ikring pâ tusentals av dom smâ godsakerna som dom sedan släpper av i vâra trädgârdar, smetar ner bilarna med osv.
Sâ när du läser om TBE, Erlichias, Borrelia osv sâ vet du vad som är pâ G.

Utifrån detta med fästingar kan man se rådjuren som en omvänd Trojansk häst, fast med horn...
 
Strykarräven; sa:
Det är därför inga danskar ser ut som rådjur. Dansk diet = inte rådjur = klarar sig från Kurre. Danskar äter f ö en hel del rådjur, har det med saken att göra?

Nä, men det slog mig just att jag mer än en gång hört folk referera till Danskarna som "nordens araber" och då avses ju skillnaden i hur vi och DOM gör affärer.

Men innebär det då att hela situationen med mellanöstern och Danmark är något som korrarna hittat på för att svärta danskarna?
 
Har nu sett filmen och det är ju tydligt att korren går mot strupen i sin aggresiva attack med det uppenbara syftet att få blodet att flöda likt ölen under fotbolls-VM. Det man inte riktigt hör men kan tyda om man blåser upp filmen 347% och höjer ljudet jäättehögt är orden "Dö din faan, dö. Sen tar jag Bambi också". För jagade man ekorre för skinnets skull och jag har alltid trott att det var för korrens skinn men nu vet jag att det var för att rädda sitt eget skinn man jagade den. En rent preventiv åtgärd, ungefär som kondomer, man har dom för att inte få något annat...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...