Sluta gnäll - lämna bidrag.

Rungá; sa:
Just nu damp det ner "Rovdjursersättningar och inventeringar" - Information från Naturvårdsverket och Sametinget. Samt Naturvårdverkets författningsamling NFS 2004:17 "Naturvårdvserkets förskrifter och allmänna råd om inventering samt bidraag och ersättning för rovdjursförekomster i samebyar" Så jag har en del att plugga in :)

Ja det är lustigt att ju mer man lär sig i detta och sätter sig in i dom olika problemställningarna och dom olika rovdjuren desto mer är där att läsa. Har nog inte läst såhär mycket som jag har gjort denna hösten någon gång i mitt liv. Plus varit ute i tassemarkerna.

Sen Tack till dig Raskesven. Förstår varför du har det nicket;)
 
Ja, nu har jag skummat igenom alltign lite snabbt och jag kan konstatera att om rovdjuren lever av skogens djur, får, kor, hundrar och renar så lever byråkraterna av skogens djur. Det är nu många som skall säga till om mycket när det gäller rovdjuren. Det skall undersökas, skrivas, sammanställas och anvisas å dissikeras å betalas ut pengar å gudvetvad. Finns det någon undersökning om hur många mantimmar dessa rovdju genererar per år.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...