pilgrimsfalk?

Det var trist men tack ändå!

Jaha, då har man visat halva Sverige sina kunskaper inom ornitologins underbara värld. Det verkar vara en bestämd uppfattning om att det inte är en falk som jag har fotat. Tråkigt att få höra detta men ni alla som har haft synpunkter på art skall ha ett stort tack.
Jag får i fortsättningen paddla söder om Göteborg ner mot Halland, där verkar chansen större har jag förstått efter att ha studerat ett par ornitologsajter. Frågan är bar hur jag känner igen dem nästa gång!

Peter
 
Kul med forum för artbestämning!

Kul idé tycker jag. Varför inte?

Skulle behövas modereras bättre än gamla fågelforumet, som var rätt dött (det är väl det som nu är omdöpt till Vilda djur?)

mvh Staffan
 
Helt rätt

Det kan var riktigt kul det här. Fågelforumet hade lite för dålig aktivitet så vi bytte namn till vilda djur. Så nu är det fritt fram att lägga upp bilder på vilka djur som helst här för artbestämning.

Lär här hur nu går till väga för att lägga en bild i forumet.

http://www.utsidan.se/ndb/annat/notis/359.htm

Hälsningar David - Utsidan
 
Labb

Hej Peter!
Jag tror att fågeln du såg var en Labb. De är snabbflygande och har en något falklik flykt. Jag tycker att fågelns profil på fotot är mycket lik en adult Labb.
Mvh
/ Pia
 
Labb...

Visst är det en LABB, en högbröstad, långstjärtad fågel med distinkta vingknogar, kan ibland påminna om en rovfågel på grund av dess flyktsätt. Den är i Bohuslän nästan uteslutande företrädd av den mörka fasen som är jämnt chokladbrun, med vita fält på handpennorna. Vingarna ser smalare och spetsigare ut än hos de flesta måsfåglar, och särskilt under aktiv sträckflykt kan den påminna om en falk.
 
Labb

Hej!
Jag är visserligen inte den vanaste fågelskådaren men när jag såg bilden tänkte jag labb eller måsfågel. Men det hade varit spännande med pilgrimsfalk.
Hoppas du får chans att se de´n någon annan gång.

Mvh/ Malin
 
Fågel??

Vilken färg hade fågeln? Finns tärnor som är sotiga i färgen och är den i storlek överensstämmande i så fall? Men det ser ut som en labb på bilden i allafall! Jag har faktiskt bara sett fjällabb i RL... Men jag sätter en 10:a på att det är en labb.
 
låter alldeles utmärkt :)

..tycker jag...med hjälp att artbestämma :) kul kul :) :)
kram till alla som vill från ninapenda (som förövrigt håller på labb, som de flesta andra gör här också)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.