• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Göteborg: vandra, gå promenad, sova ute

Jag är less på att sitta i lägenheten på kvällarna så jag brukar gå en sväng, upp på en höjd och titta ut över havet till exempel. Men nu är det snart semester och förhoppningsvis massor av soliga dagar att gå både långt och kort - men det är ju tråkigt att gå själv hela tiden! Speciellt med övernattning.
Så, vill du med och vara ute? Jag vill kliva av asfalten, gå på en stig i tallskog eller titta på fornminnen eller längs en strand och plocka sten. Eller varför inte en längre tur? Jag ska gå i fjällen i sommar och behöver både träna och testa utrustningen.

Vad vill du göra? Berätta!

/Mannen med nya skor, 31 år och får fortfarande skoskav :)
 
Hej du :) det finns en hel del fina leder runt göteborg med övernattning om du inte vill testa tältet. Lillpojken har just börjat att gå in sina nya kängor nu. Vi håller också på att testa lite nya prylar. Tänkte mjuka upp med vasaloppsleden innan vi tar tåget upp till kebnekaise om några veckor. Jag kan höra av mig om du skall med nästa tillfälle. Ps: skriv inte att du är intresserad av enduro, det finns så många puckon här som tycker att man inte kan njuta av att vara ute i naturen om man färdas med motor.
 
Jag tror det finns en plats för alla, enduro kör vi ju på bana. Som jag sen brukar plocka björnbär på :)
Men visst, jag förstår vad du menar. Tack för omtanken!

Bor du på en båt på ringön? Det är rätt coolt, mkt roligare än en tråkigt lägenhet :)
 
Kastvind, funderar också på att bosatta mig på båt. Jobbar nog nära dig på exportgatan. Tog en sväng med båten för några år sen från götaverken ner till västindien mm. Hojarna är sålda nu men höll till en del i marockos sandlåda och tränade. När skall du till fjällen och vart skall du?
 
Jo jag bor på en liten husbåt. Man får passa på att njuta den här årstiden för ibland glömmer man nästan
bort hur bra man har det.
Det är lite fix och pyssel som borde bli gjort på den, och dom ringde faktiskt från tv programmet Arga snickarn för någon dag sedan. Dom kanske kommer och fixar saker och förnedrar mig i tv, men det är inte klart än.

Du är välkommen att hälsa på så kan du få en guidad tur på hela 28m2
 
Nu begår jag ju OT i min egen tråd men jag kan inte låta bli: Marockos sandlåda är en dröm! Vore hur häftigt som helst att åka ner! Ska spara ihop till en gruppkörning där, eller kanske i ryssland om jag känner mig än mer våghalsig. Jag har alltid gillat utmaning mer än tävling när hojar är inblandade så nån form av expedition vore häftigt.

Mitten på juli verkar det bli fjäll, en (nybörjar)tur i jämtland. Kollade lite på vasaloppsleden nu när du skrev om den men det är mer fjäll jag vill åt, iallafall den här gången.

Bohem: Vi får hitta på nåt! Jag är allt lite glad för båtar och spelar i band så nåt kan vi säkert hitta att prata om :)
 
Jag gick vasaloppsleden nu i februari. Det var så bra att jag köpte en ny pulka direkt jag kom hem. Blir en ny sväng dit nästa år i februari. Prova det :)
 
Förresten:
Vildmarksleden här utanför stan, nån som är sugen?
Jag har läst ett par trådar om statusen på vindskydd och ska börja kolla runt mer var den börjar och så, men hade väl tänkt släpa med mig tält. Med det namnet hoppas jag ju iallafall att det inte är på grusvägar :)
 
Vildmarksleden är trevlig och fin, räkna dock inte med att befinna dig i vildmarken. Leden går trots allt genom ett av Sveriges mest tätbefolkade områden. Det mesta är dock skogsstigar, men lite grusvägar blir det också.

Bohusleden är fin också om du letar efter vandringsleder. Här finns både kartor och info www.bohusleden.se.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Albertsson Roadtrip, Sverige (Göteborg) - Spanien (omgående) Reskompis 1
Martin_GBG Göteborg - Kristiansund Reskompis 0
Scholander Vandrings kompis i Göteborg! Reskompis 0
washaa Från Göteborg till Österrike - imorgon! Reskompis 0
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
axeisi Cykel tur i sommar (göteborg -> galdhöpiggen/glittertind ) Reskompis 4
bpette Plats i bil Göteborg-Innsbruck 5/7 tillbaka 26/7 Reskompis 0
zeromaker Till Fair Enough 5-7maj i Bodafors från Göteborg Reskompis 0
Valgrinden Till Fair Enough från Göteborg Reskompis 1
malaurin friluftsliv runt göteborg? Reskompis 19
realout Cykelkompisar i Göteborg? Reskompis 0
copperdell Paddel kompis i Göteborg Reskompis 2
Göteborg-Prag 15.7.99 Reskompis 0
unix Början av hösten 2019 en eller flera som kan vandra var som helst i Sverige. Anm gärn Reskompis 4
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
apfaktor Vandra v. 33 Reskompis 0
moa_k40 Vandra någon gång i v 29-31 Reskompis 4
KarlSwe Sällskap sökes . Vandra camino de Santiago Reskompis 5
dunderdotter Vandra med barn i skolåldern i början av augusti eller juli? Reskompis 4
beatrice. Vandra helger? Reskompis 5
Kundalinia Vandra kebenekajse v 30-3 Reskompis 0
trvlr Resa till Georgien och Armenien - vandra i Svanetien Reskompis 2
Torner88 Någon annan som har lust att vandra i sommar? Reskompis 2
shusplash Vandra Norge! Predikstolen, Trolltunga, Jotunheimen Reskompis 3
Ida. Vandra i Sarek nästa vecka (v.29)? Reskompis 0
moa_k40 Vandra i tidsperioden 23 juli-22 aug? Reskompis 5
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
Michael Jönsson Abisko - Nikkaluokta (vill du vandra med) Reskompis 0
kalle2 Vandra Lycian way , Antalya v44 Reskompis 0
JohanKris Vandra i Nepal Reskompis 3
lillamu Vandra eller cykla med tält i Baltikum Reskompis 0
Are Följ med och vandra Gr20 i juli Reskompis 1
Tettan Vandra i Patagonien!? Reskompis 2
Sailorboy81 vandra i slutet av sep början av okt Reskompis 0
madde182 saxnäs 25-27juli Dans+vandra Reskompis 0
FrankP Vandra i Lappland / Augusti Reskompis 0
Villvandraelcamino Vandra El Camino i vår Reskompis 6
p_skold Vandra i påsk, vår i sydeuropa.... Reskompis 3
plattgroda Vandra i sommar Reskompis 2
lill_emma vandra i patagonien Reskompis 3
ecuadortjej vandra i anderna Reskompis 0
AnnaKarin klattra/vandra pa korsika? (nu) Reskompis 0
mo9jan Vandra i Sarek. Reskompis 2
aninmo Vill du vandra i Skottland? Reskompis 7
karined Nån som ska vandra kring storulvån i mitten av augusti Reskompis 5
per160 Bila och vandra i Australien juni-juli Reskompis 3
LillDylan vandra i nepal Reskompis 0
milford Vandra i aug Reskompis 7
skiman Vandra Storulvån-Sylarna_Helags_Gåsen början aug Reskompis 0
phoebe vandra i sarek eller Padjelanta Reskompis 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.