• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Söker äventyrsmänniskor

Vandra i Azorerna?

Jag planerar att ta en sistaminuten till Azorerna 1 oktober. Ser ut att gå o få en ospec för under 2000. Tänkte vandra o se vad annat kul man kan hitta där. Har inte hittat nån än som vill följa med. Jag åker iaf 1 okt - själv om ingen annan vill följa med. Så om någon är intresserad så är det bara att hojta till. Jag är en tjej på 24 som bor utanför västerås. =)
 
Hejsan!
Här är ännu en som vill ut på äventyr!:) Har den här tråden avstannat? Är annars en 24-årig tjej som vill lära känna andra äventyrsmänniskor

/Anna
 
Ja ni...

Om det går under kategorin "äventyr" eller ej vet jag inte men jag har planer på att åka till Nepal och vandra framåt vårkanten. Förslagsvis Annapurna BC trekken.

Så är det nån som är sugen på detta är ni välkommen att PM:a några rader :)

/Andreas
 
Här har ni en 20-årig kille som också är sugen på att komma ut på äventyr!
Jag har aldrig varit på något riktigt äventyr, om man inte räknar vandringen som man gjorde med grundskolan räknas som ett :p

Så om någon är sugen på att ta med och lära en nybörjare lite om allt och inget så finns jag här! //Wester
 
vinteräventyr

Hej alla äventyrssugna!

Är det nån som vill hänga med ut med mig och min håriga hund nu i vinter? Främst helgturer, tälta och skida i fjällen, kanske aid-klättra i ulorna en helg eller skida finnskogsleden och sova i vindskydd eller bara dra till skogs på snöskor, sitta vid en eld och prata om livet.

Vi finns utanför Arvika, Värmland, men har inga problem med att åka en 40 mil eller så över en helg. Fredan kan jag oftast ta ledigt så tors kväll-sön kväll.

Lite om mig:
25 år, jobbar mycket och klättrar mycket men är inte nå värst duktig på nåt av dom. Trivs bäst i skogen och fjällen där det finns luft att andas och färre människor. Åker längd- och turskidor när det finns snö, vandrar ibland och som sagt klättrar en hel del. Hunden heter Gucci, är en blandras av okänd härkomst i storlek av en mindre schäfer. Han tycker om att vara nära, helst i knät. Han piper/gnäller och hårar och är skeptisk till en del stora grabbar då han blivit slagen som liten valp, annars är han världens goaste charmigaste jycke.

Så, nån som vill ut på ett litet vardagsäventyr och lära känna oss?

////////////////////Moa & Gucci
 
Alla ungdomar som vill upp i svenska fjällen på vildmarksvecka i sommar, diskutera och visa intresse vid rubriken "Söker unga vildmarksvänner". Detta kommer bli av! //emil
 
Är det ngt på gång?

Här finns en till som gärna hittar på ngt, paddling, vandring, skidor, skiller, mtb, vindsurf...enklare klättring..öppen för förslag....är det något på gång eller ngn som är sugen på att hitta på ngt?

//Lisa, 31 Jönköping
 
jag hänger gärna på...

Hej alla äventyrssugna!

Är det nån som vill hänga med ut med mig och min håriga hund nu i vinter? Främst helgturer, tälta och skida i fjällen, kanske aid-klättra i ulorna en helg eller skida finnskogsleden och sova i vindskydd eller bara dra till skogs på snöskor, sitta vid en eld och prata om livet.

Vi finns utanför Arvika, Värmland, men har inga problem med att åka en 40 mil eller så över en helg. Fredan kan jag oftast ta ledigt så tors kväll-sön kväll.

Lite om mig:
25 år, jobbar mycket och klättrar mycket men är inte nå värst duktig på nåt av dom. Trivs bäst i skogen och fjällen där det finns luft att andas och färre människor. Åker längd- och turskidor när det finns snö, vandrar ibland och som sagt klättrar en hel del. Hunden heter Gucci, är en blandras av okänd härkomst i storlek av en mindre schäfer. Han tycker om att vara nära, helst i knät. Han piper/gnäller och hårar och är skeptisk till en del stora grabbar då han blivit slagen som liten valp, annars är han världens goaste charmigaste jycke.

Så, nån som vill ut på ett litet vardagsäventyr och lära känna oss?

////////////////////Moa & Gucci

...om du har lust att åka upp mot Jämtland någon gång! Bor själv i östersund och har mest erfarenhet av vandring/turåkning... Hör av dig i sånna fall :)
 
Jag vill också hitta på något äventyr. Fler personer att hitta på saker med skadar inte heller då det är rätt så tråkigt att åka ensam tycker jag. :) Så om någon ska göra något som är en utmaning så hänger jag gärna med. Med utmaning menar jag inte att det ska vara cykla jorden runt eller bestiga mount everest. Utan mer vardagliga utmaningar. Testa nya saker och se nya resmål på nya sätt. Skida i fjällen, vandra, cykla och så vidare..

Det är ingen som vet om det finns någon facebook grupp eller motsvarande där man skulle kunna samlas och planera saker eller liknande?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kanis Söker nya vänner för vandring/paddling mm (Norrbotten) Reskompis 1
turmarkus Söker reskompis med barn, tjej, kille. Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
P0Ker Mont Blanc Juli 2017 - Söker flera Reskompis 1
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
Tanzila 19 årig tjej söker resesällskap Reskompis 11
såg Friiluftsintresserad kille söker tjej Reskompis 0
Erik Lindfors Söker sällskap för ett kortare äventyr 13-18 augusti Reskompis 1
nilles Söker Resesällskap till skidresa i Österrike v.16 Reskompis 0
Lea262 söker ledsagare för Bohusleden Reskompis 1
såg söker en kvinnlig reskamrat Reskompis 0
nilles Söker Resesällskap till skidresa i Alperna v.14 Reskompis 0
hult.magnus_gmail.com glada grabbar söker banjospelande vandringskompis Reskompis 3
Emiliaskersund Söker unga vildmarksvänner! Reskompis 2
md7dani Söker reskamrat i Chamonix, 17juli-> Reskompis 1
Tellus8 Till fots 8 månader i öknen, söker resekompis Reskompis 0
e_zetterstrom Klätterfamilj söker resesällskap Reskompis 1
J_F Familj söker skidåkare att dela boende i Åre 19-26/1 2008 Reskompis 0
Ruffguide söker ressällskap för bestiga Kilimanjaro Reskompis 2
AntonS Helags i påsk, söker tursällskap Reskompis 0
gord Söker Reskompis 0
ilsk söker äventyrsvän/vänner! Reskompis 4
6682 Kille söker friluftsvän Reskompis 0
Kedardome Fotograf söker journalist Reskompis 0
Andreas-73 Söker res- eller vandringskompis mm. Reskompis 4
skånekille45 Söker en tjej som vill följa med till alperna Reskompis 0
modan Fjällvandra V.36, söker resekamrat Reskompis 1
såg Söker en fjällkamrat. Reskompis 0
såg Söker en trevlig manlig eller kvinlig fjäll,skogs komp Reskompis 0
Söker reskompis över 35.. Reskompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...