• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Resesällskap sökes åt ena hållet, Norrlandståget mellan Juli 24-31 eller Aug 4-31

Hej!

Detta handlar om en resa där jag inte har något särskilt att stanna till vid, behöver alltså inte stanna borta länge.

Jag kan välja vilken avgång, datum och plats som helst. Jag har f.n. flexibla arbetstider så alla tidpunkter mellan Juni 2.-18. 2008 passar mig.

Så den som också ska åka med Norrlandståget åt någondera hållet någon gång under de datumen, kan meddela mig personligen eller med ett inlägg, (men jag låter denna diskussionstråd raderas när resan är bokad).

Jag behöver åka till Boden för att hämta mina motordelar som jag lämnade in för renovering. Jag behöver inte stanna i Boden, han som har delarna lämnar dem över till mig när tåget stannar på stationen.

Jag bor norr om Sthlm. Jag startar på Sthlm C eller Uppsala, vilket som för min del. Möjligen åker jag raka vägen till Narvik och har uppehälle i Nordland över natten, och tar med mig motordelarna på tillbakavägen. Alltså: ifall jag har varit i Narvik har jag tre gånger mer motordelar med mig.

Förkortad personlig beskrivning (Du slipper läsa igenom hela min profil, bläddra ner till slutet och läs postadressen och "Intressen"-fältet):
Jag reser inte mycket.
Jag tänker långsiktigt. Gillar att återkomma till bra samtalsämnen och diskutera i lugn takt.
* Impulsiv, och försöker till exempel klara av ärenden och besök med kort varsel.
* Anser mig vara realistisk och lugn, och att jag litar på min intuition.

Jag har flyttat väldigt ofta under detta årtionde, men behöver inte flytta så ofta numera.

Jag ger gärna ett artigt intryck men jag är mer allvarsam och blyg,
och är inte så bra på att berätta skämt och kan inte så många lustiga anekdoter.
Som motsats till att jag gillar att skriva långa brev så är jag inte lika bra på kvick kommunikation.

Idéer: man kan...
* ...se på film när det är dåligt väder, jag gillar t.ex. anime och krigsfilmer.
Jag har aldrig haft någon TV i min egen bostad, det är ju dyrt!
* ...hålla på med luftgevärsskytte, men det är också dyrt.
 
Senast ändrad:
Igår, 2008-05-27, blev en tung dag på jobbet för mig.
Du, medlemsnummer 1887 skrev inlägget 2008-05-26, har det inte kommit ett svar så räcker denna påminnelse och jag kontaktar inte personligen. Ditt medlemsnummer avslöjar långt medlemskap på Utsidan, så ...

För att återkomma till att jag hade en tung dag: när arbetspasset precis hade börjat och jag var på väg till platsen där jag lättare får kunder, och stod framför en korsning, så kom ett telefonsamtal från någon som kunde SMS:at istället (visste att jag var och jobbade och att jag var i trafiken och ville bara framföra meddelande som jag sagt inte brådskade så oerhört).
När telefonsamtalet höll på att avslutas trampade jag framåt, och då fick jag böter av polisen eftersom det var rött ljus. Jag körde i ½ m/s, och telefonsamtalet handlade om att jag ville komma hem senare eftersom jag kände för att jobba eftermiddagen ... detta, och att det var så hett väder, gick mig på nerverna senare under dagen. (Till polisen var jag glad och vänlig.)
 
Bump!

Det är ingen som har visat sig intressererad än så länge, såvida det inte precis nyligen har kommit något riktigt brev (menar alltså inte mejl) till mig.

(Det är onsdag idag. Jag behövdes på annat håll än på jobbet särskilt idag, så jag har tagit må-on denna vecka ledigt, normalt jobbar jag veckan runt.)

Det är alltså såklart fortfarande aktuellt! (Jag behöver faktiskt åka och kan inte skjuta upp resan mer än angivna datum p.g.a.a. mitt kontantkort till mobiltelefonen upphör snart och då skulle han inte känna igen mig: säljaren av delarna i Norge.)
 
Det är alltså såklart fortfarande aktuellt! (Jag behöver faktiskt åka och kan inte skjuta upp resan mer än angivna datum p.g.a.a. mitt kontantkort till mobiltelefonen upphör snart och då skulle han inte känna igen mig: säljaren av delarna i Norge.)

Jahaa.

Det låter ju lite knasig,när du skrev att du lämnade in delarna uppfattade iaf jag som att du lämnade in dom personligen för då skulle dom ju känna igen dig till utseendet.Hur vore det om du sparade sim-kortet (även om det skulle ta slut) och visade upp det som en sorts identifikation?

Följer tråden med stort intresse...


peter
 
Jag ska hämta upp delar till samma fordon från två olika orter, dels från Boden, han känner igen mig på utseendet och där har jag lämnat in personligen, dels från en ort i Nordland utanför Narvik, han känner inte igen mig eftersom jag aldrig varit där (hittade bara från annons).

Det går ju inte att se när det är för sent vilket telefonnummer SIM-kortet haft!

Det låter ju lite knasig,när du skrev att du lämnade in delarna uppfattade iaf jag som att du lämnade in dom personligen för då skulle dom ju känna igen dig till utseendet.Hur vore det om du sparade sim-kortet (även om det skulle ta slut) och visade upp det som en sorts identifikation?
 
Liksom 2008-05-27, så blev det igår, 2008-06-06, problem precis när arbetsdagen skulle börja. Den här gången började det redan innan jag var i centrum: en avgång jag skulle åka med var inställd.
 
Bump!

Bump! Har fortfarande inte hittat något resesällskap. Jag jobbar mycket men har möjlighet att ta ledigt när jag vill bara det passar den andra mannen som har ansvaret (han var redan på semester nyligen).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Martin81 cool ÄÄventyrligt resesällskap Australien sökes:) Reskompis 0
lagrave Resesällskap till La Grave sökes Reskompis 0
StorSkon Liftar/Resesällskap till Europa Reskompis 0
Terese1984 Resesällskap till Nord norsk Klatreskole v.29 Reskompis 0
Tanzila 19 årig tjej söker resesällskap Reskompis 11
nilles Resesällskap med UCPA V7 till Serre Chervalier Reskompis 0
Skogen78 Resesällskap svenska fjällen Reskompis 0
nilles Söker Resesällskap till skidresa i Österrike v.16 Reskompis 0
Anjan Resesällskap till Skidtur v 5-6 2014. Reskompis 1
nilles Söker Resesällskap till skidresa i Alperna v.14 Reskompis 0
MalinDaniel Resesällskap Safari+Kilimanjarotrekk Januari 2011 Reskompis 0
MrLao Resesällskap i påsk/vecka 14. Alperna? Reskompis 0
Helena_L Resesällskap i augusti Reskompis 2
MartinSte Resesällskap till franska alperna v15 Reskompis 0
Sailorboy81 resesällskap Reskompis 0
Jenny_ares Resesällskap! Reskompis 1
e_zetterstrom Klätterfamilj söker resesällskap Reskompis 1
monne Resesällskap i höst och helgturer under sommaren Reskompis 0
sarachan Resesällskap till Östafrika över jul Reskompis 1
sigvardsdotter resesällskap till kroatien Reskompis 0
Jenny_ares Resesällskap i höst Reskompis 6
Stina10 Resesällskap Alaska - nästa vecka!!!! Reskompis 1
johan5588 Resesällskap: Kajak/MTB/Vandring !? :) Reskompis 3
jojjepersson Resesällskap till långfärdscykling Reskompis 1
i-or Resesällskap i höst Reskompis 0
tingdahl Resesällskap för Sarektur m. glaciärvandring Reskompis 1
Addi Resesällskap Craft Mountain Marathon 2001 Reskompis 0
Pumba Sällskap till sommarens Norge resa sökes. Reskompis 0
LUKA Vandringkompis sökes till Rago NP/Norge V. 38! Reskompis 0
Thunder91 Vandringskompis sökes Reskompis 0
Okarappp Äventyrliga barn sökes Reskompis 1
spass äventyrlig tjej sökes Reskompis 1
KarlSwe Sällskap sökes . Vandra camino de Santiago Reskompis 5
Vandraren76 Friluftssällskap sökes i södra Dalarna. Reskompis 0
Malle_27 Äventyr/vandrings kompis sökes runt Trondheim trakterna:D Reskompis 2
Anorb Sökes tursällskap inför sommaren 2015, Åre med omnejd. Reskompis 0
Petri Niemelä resa 14/4 - 1/5, förslag/medföljare sökes Reskompis 0
madir Äventyrliga friluftskompisar sökes! Reskompis 7
De kan du va själv Spätta eller tjej med egen MC sökes Reskompis 0
rhizome Fjällvandringskompis sökes Reskompis 3
alexandre Topptur partner sökes / 1 vecka i Alperna mot 1 i fjället? Reskompis 1
gabriella_gall RESEKOMPIS SÖKES santiago de chile 08/09 Reskompis 0
tinab66 Vandringskompis sökes för 4-kanten klassikern i Sylarna Augusti-08 Reskompis 0
De kan du va själv Spätta eller tjej med egen MC sökes Reskompis 0
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Reskompis 2
De kan du va själv Spätta för Alpkörning Sökes! Reskompis 0
Eviless Vandringssällskap i Juli sökes Reskompis 2
jimpaw cykelpolare till Norge sökes. Reskompis 4
adventure_transport Amsterdam T/R 27-31 Oktober. Äventyrare sökes! Reskompis 0
adventure_transport Hårt arbetande äventyrare sökes för fordonsburna resor Reskompis 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.