• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandringssällskap

vill ni ha ännu en kille med er så hänger jag med. är 27år och bor i Piteå, har varit sugen på padjelanta ett tag nu så detta låter som en bra ide.
 
Padjelantaleden ..Låter mkt kul

Hej !!
Är íntresserad av att vandra Padjelantaleden. Hade från början tänkt Nordkalottleden sträckan Kilpisjärvi--Abisko men har pga polarens skada fått tänka om. Tror att det är en ganska spännande led.
Är 32 år och bosatt i Trosa. Åker bil till Kvikkjokk, någon som vill hänga på ??
Har vandrat en del tidigare bla Abisko--Nikkaloukta, Grövelsjön-Svukuriset och Höga kusten leden.
 
 Padjelantaleden ..Låter mkt kul
Hej !!
Är íntresserad av att vandra Padjelantaleden. Hade från början tänkt Nordkalottleden sträckan Kilpisjärvi--Abisko men har pga polarens skada fått tänka om. Tror att det är en ganska spännande led.
Är 32 år och bosatt i Trosa. Åker bil till Kvikkjokk, någon som vill hänga på ??
Har vandrat en del tidigare bla Abisko--Nikkaloukta, Grövelsjön-Svukuriset och Höga kusten leden.
 
Hej!

Kul ju mer vi blir, så det är bara att hänga på.
Själv har jag lite strul med tåget hem. Men det löser sig!.
Sebastian hade du tänkt ta dig till ritsem?
eller ska du gå fram å tillbaka?
/Jonas
 
Tjena Jonas !!
Tänkte ta mig till Ritsem och sen ta bussen, som går 10.30 tillbaka till Kvikkjokk. Visserligen är det en hel dag som går att ta sig tillbaka men å andra sidan betydligt billigare än helikopterns 1350 kr.
Mvh
Sebastian
 
Hej och välkomna till Martin och Sebastian!

För det jag förstår vill Sebastian och Jonas göra leden från Kvikkjokk till Ritsem och inte tvärtom, eller?

Sebastian: Kan du tänka dig ta bussen från Kvikkjokk till Ritsem istället och vandra med oss till Kvikkjokk där du hittar din bil igen?

Det blir väl samma sak fast att det vore så trevligare att vandra tillsammans.

Mvh, LiLy.
 
Hej!
Lily jag kommer gå från ritsem tar tåget till Gällevari. och åker bussen ut med er från Gällevari.
Jag undrade bara hur han tänkt gå.
hur tar ni till bilen i Gällevari?
Har lite krångel med tåget hem.
Mvh Jonas
 
Hej Lily !!
Kan mycket väl tänka mig vandra Ritsem -- Kvikkjokk. Ännu är ju allt på planeringsstadiet fast saken är väl den att då får man avsluta det hela med 2-3 dagars vandring i lövskogen om jag har fattat saken rätt. Samtidigt slipper man den kraftiga uppförslutningen mellan Njunjes--Tarrekaise ... Sånt är ju aldrig fel :)
 
Hej!

Jonas: Håkan tycker också att vi ska lämna bilen i Gällivare som är faktikst nån bra träffpunkt med bussar. Det gör det lätt att vandra runt och kunna lätt ta sig tillbaka till bilen.
Du skrev att det lite krångligt med tåget hem. Kolla inrikes flyg från Kiruna och Luleå (det är rätt billigt: man hittar flyg för 400/500 SEK).

Sebastian: Jag antar att det är finare att avsluta vandringen bland stora sjöar. För mig låter också bra att vandra från Kvikkjokk till Ritsem.

I fall vi bestämmer oss för att göra vandrigen från Kvikkjokk till Ritsem kan man ta bussen (den 13:e/08):

* från Gällivare (där vi lämnar bilen i alla fall):
till Jokkmokk kl. 13.05 och kommer fram till Jokkmokk kl. 14.35 - Linje 44 -
* från Jokkmokk till Kvikkjokk kl.15.30 och kommer fram till Kvikkjokk kl. 18.10 - Linje 94 -

Det blir nästan samma resplan (avgångsdag och busstider) än första vi tittade på (Gällivare-Ritsem).
Ni kan väl kommentera det som låter bäst för er.

F.Y.I har jag bokat flyg tillbaka till Stkm på torsdag, den 25 augusti 2005
Från: Kiruna 14:10
Till: Stockholm - Terminal 4 15:40

Jag måste väl hälsa på mina kompisar när jag tar vägarna förbi Sverige, då ska jag spendera mina 4 sista dagar med dem (25-28/08).

Vi hörs på måndag (jag ska hem på västkusten imorgon!)
/LiLy
[Ändrat av TiLiLy 2005-07-08 kl 00:24]
 
Hej!

Jag har precis kommit hem från en vandringsvecka i Pyrenéerna och längtar efter att ge mig ut igen. Om ni kan tänka er ytterligare en person i sällskapet skulle jag gärna följa med er i Padjelanta. Är 31 år och bor i Stockholm.

Johanna
 
Hej! å Välkomen Johanna!
Klart du får hänga med.

Tilily jag kan inte ta den bussen du tänkte om vi ska gå från kvikkjokk. mitt tåg kommer inte fram förrän.
14:15 i Gällevari.
Hur som helst jag vore nog om vi enades om vilken väg. vi ska gå. Det inga ju inga problem att boka om.

Mvh Jonas
 
Hej på er!

Vandring den veckan skulle passa mig oxå! Jag hänger gärna på - dock kan jag ansluta i Salto tidigast 14:e på kvällen.

Hur snabbt tänkte ni traska iväg?

/Elisabeth
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.