• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

vill du följa mig genom Sverige o ha mycket roligt!!!!

tack, har tittat

Tack för infon, har tittat men kanske de är för stora, jag menar så pass så att det blir jobbigt med rörelseförmågan. Men jag ska titta vidare. Nu har jag i alla fall bokat både tågresa söndagen den 3 juli och bokat om alla övernattningsplatser + lagt till några extra för jag kör aldrig mer 14,5 mil en o samma dag + 12 till nästa + 10 till den tredje på mycket kuperade vägar. Någon jävlka måtta får det vara även för galningar (skrattar). Det blir nog så att jag får köra med ett mimimum av packning och försöka greja de sista ca 135 - 140 milen själv. Inte någon har hört av sig som reskompis men jag förstår dem, vem faan vill serva en galning (skrattar igen).

Ha det!
 
kartan stämmer inte längre tyvärr

Kartan stämmer varken med datum eller vägval, Min resrutt från Hörnefors södr om Umeå är som följer Hörnefors - Nordmaling den 3 juli, Nordmaling - Örnsköldsvik den 4 juli, Ö-vik - Docksta eller Höga kusten bron den 5 juli, till Härnösand den 6 juli, Härnösand - Sundsvall 7 juli,
Sundsvall - Gnarp 8 juli, Gnarp - Njutånger 1 mil söder om Hudik) den 9 juli, Njutånger - Söderhamn eller Mohed den 10 juli, Söderhamn/Mohed - Lingbo den 11 juli, Lingbo - Sanviken den 12 juli, Sandviken - Horndal den 13 juli, Horndal - Fagersta den 14 juli, Fagersta - Lindesberg den 15 juli, Lindesberg - Örebro den 16 juli, Örebro - Hjortkvarn den 17 juli, Hjortkvarn - Motala den 18 juli, Motala - Ödeshög den 19 juli, Ödeshög - Huskvarna den 20 juli, Huskvarna - Sävsjö den 21 juli, Sävsjö - Moheda den 22 juli, Moheda - Älmhult den 23 juli, Älmhult - Kristianstad den 24 juli och så förhoppningsvis slutetappen Kristianstad - ystad den 25 juli. Om detta går i lås så ger jag mig själv en bragdmedalj men om det är någon som skulle kunna tänka sig att följa mig en dagsetapp eller flera så är det toppen, slippa tänka på mat, dricka osv. Det är inte heller så långa dagsetapper utan att man lätt kör dem fram o tillbaka om man är lite tränad.
 
Re: kartan stämmer inte längre tyvärr

Utmanaren; sa:
Härnösand - Sundsvall 7 juli,
Sundsvall - Gnarp 8 juli,

Du lär ju gå på Gatufesten i Sundsvall 7 juli! Alla är där :)

Synd att jag jobbar när du passerar, annars kunde jag kanske ha ställt upp. Lycka till iaf!
 
jaha då blir det väl inte lätt att ta sig fram

Ja då blir det väl inte lätt att ta sig fram och kanske inte heller ordna boende, så det får kanske bli någon busskur en bit utanför Sundsvall som får bli mitt härbärge (skrattar) för även om jag knappt kan sitta, stå eller röra mig speciellt p g a min ryggvärk så är min obotliga optimism och humor tillbaka. Fast det ska ju sägas att man känner sig ganska liten då man inte ätit på många timmar, vattnet har tagit slut och man kommer till en väg där det står vägarbete 0,2 - 8,4 km och vägen är grov makadam. Då skrattar man inte utan bara inser fakta, stiga av cykeln o leda den fram, vilket är jobbigare för ryggen än och cykla. Men när jag startar igen så blir det utan packning, ska bara ha en slang, lite verktyg. en tunn t-shirt och tnnna joggingbyxor för kvällen sedan får det bli samma kläder tills någon säger åt mig att byta, då får jag väl köpa (skrattar).
 
Jodå det blev logi även i Sundsvall

Jag blev lite rädd när jag hörde om gatufesten för då brukar det ju vara fullbokat på varenda hotell o vandrarhem men Hotell Södra Berget gav mig fri logi och har också utlovat syrgas när jag kommer upp dit för det ska visst enligt de som varit där vara en bit att klättra uppför nerifrån E4:an (skrattar).

Jag har nu fått några som kommer att ställa upp lite här o där, det är mest vägen ner till Söderhamn som jag behöver lite hjälp den trafikerade och jobbiga E4:an.

Har idag varit ute och kutat 5 km och det gick bra men att sitta på en cykel går alls inte ännu. Var igår och skrek ut min smärta hos Ren Yi's Akupunktur i Kristianstad. Men att jag går dit är för att det hjälper, så Ni som har onda ryggar, andra besvär i leder osv och bor inte alltför långt ifrån Kristianstad rekommenderar jag Er ett besök. Han är svår att få tider hos och plågan kan vara tuff men som sagt det hjälper, jag garanterar. När jag fick mitt diskbråck 2001 kunde jag knappt gå, efter två behandlingar hos honom inom loppet av 2 veckor, spelade jag fotboll med mina elever. Magnetröntgen visade då ett diskbråck och man föreslog mig operation. Jag avvaktade för jag hade då hört om en del misslyckade fall men också om sådana som blivit fullständigt friska och hur rörliga som helst, bl a en kollega på en skola där jag jobbade, han var gympalärare så han var liksom tvungen.

Ja nu blev det kanske lite mycket skrivet onda ryggar och leder men det lider vi ju tyvärr många av så kanske kan jag genom dessa rader ge någon lite hopp. Har ju också ett vä knä som enligt läkaren som opererade det andra gången är färdigt för ledbyte men faan det sa han för fyra år sedan och det håller än, kan också springa vilket han sa att jag inte mer skulle kunna göra. Så det här med skador och diagnoser är inte alltid så lätt, för vem ska man tro på. Självklart en läkare men det kan också bli en psykologisk belsatning att få en dom att du kan inte osv... Det kanske plötsligt omöjliggör det som man egentligen skulle kunna. Vårt psyke ställer till mycket med vår kropp, jag menar ger fysiska symptom, så det gäller att träna mycket mentalt och där är vi kanske inte alltid så duktiga. Det är lätt att cykla ut eller springa en runda men att ligga still en 20 - 30 minuter och lyssna på ett avslappningsband blir plötsligt ibland jäkligt jobbigt. Det tar tid osv men faktum kvarstår, den tiden det tar kan ge oss mycket mer bra tid tillbaka, avslutar jag som inte alltid är så där jätteduktig på att ligga still.

Ha det bra alla, så hoppas jag att jag kommer iväg igen den 3 juli, skulle inte ryggen vara helt ok så får jag ju självklart slänga in handduken och försöka ett annat år, fast det tilltalar mig inte, att återigen förbereda sig mentalt under en mycket lång tid för att köra ett ensamrace på enhjuling mellan Haparanda - Ystad. Så därför ber jag till högre makter och min kines Ren Yi, som tyvärr säger: men Roland du är inte 20 år längre och då blir jag ju lite rädd förstås, för det vill jag ju så gärna tro, jag menar att kroppen ska orka som en 20-årings. Jag är annars väl medveten om min ålder, den får man ju i tid och otid säga genom sitt personnummer (skrattar)
 
Den 3 juli kör jag ensam igen

Hej Alla, o tack för diverse erbjudanden, men eftersom jag är som jag är, en som helst vill klara mig själv så har jag bestämt mig för att försöka fortsätta utan assist.

Jag kommer dock så fort ryggen ballar ur igen och tyvärr så är det nog så att den inte är ok, kan inte köra enhjuling mer än en mil förrän jag får mycket ont. Därför har jag bestämt mig för att jag springer, lunkar de ca 130 milen ner till Ystad. Man måste ju för sjutton både visa sina tonårskillar och sina elever att man försöker ta sig till målet fast kanske på andra sätt o med andra metoder, avslutar läraren Roland Fors, som så fort jag kommer ner till Ystad ska passera torget och sedan fortsätta direkt ner till Ystads Saltsjöbads närmaste långa brygga och bara dyka i med kläder och allt!

Ha en bra sommar och målen kan nås på många sätt tänk på det, Det gäller bara att börja tänka lite annorlunda, fast visst är det tråkigt om man inte når målet på det sätt man önskat sig från början. Har i alafall ganska gott om tid på mig för jag börjar inte jobba förrän den 17 aug (skratttar).

Fast är det någon som bor I nordmaling och kan köra mig därifrån till Hörnefors söndagen den 3 juli då expressbussen Sundsvall - Haparanda stannar där ca 19.15 så skulle jag bli oerhört glad, för annars måste jag lifta de ca 2,5 milen från Nordmaling - Hörnefors och vem faan tar upp en halvtokig smålänning med en enhjuling bredvid sig??? skrattar så som sagt den hjälpen skulle jag tacksamt ta emot av någon jag pröjsar självfallet bensinen, ha det gott nu alla små o stora Äventyrare!!!!
 
Revaschen kommer först nästa år, tyvärr

Efter att ha varit naiv och tro att min rygg skulle bli bra på några veckor samt försökt lura mig själv har jag nu tvingats att helt "kasta in handuken" för i år.

Min höga målsättning att enhjulscykla Haparanda - Ystad utan service skulle tyvärr naggas i kanten, dels om jag tog lite hjälp i form av service på vissa sträckor, dels genom att ev fortsätta med att gå eller kuta resten av sträckan p g a ryggen. Det var inte mitt mål. Ej heller att ta ett break på tre veckor o sedan fortsätta.

M a o är det kört men inte för gott utan min planering för revaschen har redan börjat, dels genom att införskaffa en ännu större enhjuling (36-tums hjul), dels genom att säga: i maj/juni 2006 kör jag igen och även då helt utan service.

När man försöker göra utmaningar o blir skadad vill man inte erkänna sig besegrad först utan man försöker finna alternativa lösningar, vilket är bra i det "verkliga livet" men inte hör hemma i dårarnas paradis där utmaningens mål ska nås till varje pris annars är det ju inte den grejen man utlovade, sa sig göra.

Så härmed avslutar jag denna tråd genom att skriva: tack för råd och stöd och "jag kommer tillbaka nästa år. Haparanda - Ystad på ett hjul ska klaras av utan några uppehåll och på högst en månad, vilket är lika med brons, 25 dagar silver, 20 dagar guld!!!
 
REVANSCH ska det ju vara så klart!!!

REVANSCH med N (missade visst n:et i revansch i förra inlägget) ursäkta!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.