• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

vill du följa mig genom Sverige o ha mycket roligt!!!!

Har tvingats på grund av en rygg som inte bär, avbryta efter 5 dagar o 50 mil med min enhjulsfärd från Haparanda till Ystad men FORTSÄTTNING FÖLJER!!! skulle ju helst vilja ha följebil, så är det någon man eller kvinna, ung eller äldre, par eller familj som som kan tänka sig att ägna några dagar för ungdomars rökfrihet (mitt syfte med enhjulskörningen) eller ett par veckor åt att se Sverige i sakta mak, hör i så fall av Er, jag blir då oerhört glad!!!!!! Jag behöver då ha all min packning i bilen, reservcykel, mat och dricka på bestämda tider. En husvagn hade varit toppen men det går ju också bra att tälta, då vi kunnat sova över var som helst oberoende av dagsetapper och övernattningsställen!!! Jag ska fortsätta från Hörnefors 3 mil söder om Umeå, så därifrån kan man sedan dela in Sverige i olika etapper (jag menar med servicebil) från en dag till flera dagsetapper. Jag tar tacksamt emot allt! Varje etapp med service är guld värd!!! HJÄLP DETTA ÄR EN BÖN! Jag vill ju så gärna klara denna min absolut sista utmaning (garanterat) och inte sluta efter bara en fjärdedel!!!!!! Ryggen blir nog bra på ca två veckor så direkt efter midsommar eller en vecka senare skulle vi kunna köra. Slipper jag all packning, att inte bry mig om matinköp, vattenpåfyllningar mm så slipper jag all oro för det, vilket gör allt lättare. Om Du hjälper mig så är Du/Ni lika delaktig i bravaden som jag, absolut!!!!!! Jag betalar bensin, mat mm men har dock inte råd att betala någon lön då allt jag gör är ideellt och jag inte har någon sponsor som står för pengar utan bara kläder, övernattningsställen o d. !!! Dagboken hittills kan läsas på http://www.ant-sut.nu Min tripp är ju för ungdomars rökfrihet och brev har gått ut till samtliga kommuner, riksdagsmän så känner du för ungodmar och deras rökfrihet så gör du en strålande insats! TACK! och som sagt ring eller maila mig, så blir jag mycket lycklig!!!! Som smålänning har man svårt att bara helt sonika kasta in handuken!!! Du skulle också kunna cykla md mig men då ha en kärra för utrustningen, så kan vi sedan campa tillsammans! Dagsetappwerna blir då ca 5 - 7 mil/dag, är det ok? Jag har telnr 0768274149 se allt om mig på min hemsida. och Du, jag glömmer Dig aldrig om Du hjälper mig, jag ska i så fall göra allt jag kan för Dig och kanske kan vi göra någon längre paddeltur tillsammans eller något annat!!!!!!

Mvh och stort hopp om att någon ska se min bön och hörsamma densamma!!!!

Roland Fors, en seriös tok (skratttar)
 
nog måste det väl vara någon som är ensam och som skulle vilja vara ute på äventyr?

Nog måste det väl finnas någon man eller kvinna, ung eller gammal som skulle vilja cykla med mig från sdtrax söder om Umeå ner till Ystad med cykelkärra, tält och annan utrustning.

Om jag betalar alla övernattningar + mat varje dag, köper en cykelkärra som jag sedan behåller så kan du skicka upp din cykel om du bor i norr o ta tåget hem eller skicka upp cykeln om du bor i söder.

Nu kommer jag inte att ge mig iväg förrän efter helgen den 2 - 3 juli p g a att jag faktiskt också måste vara med familjen, vi åker till paris en vecka innan så sedan med lite parisintryck är jag åter redo att ta mig an de sista ca 140 milen. Jag vet att jag klarar det om jag slipper packning och inte behöver bry mig om matinköp, mm
för det får du som följer med sköta. och du jag lovar dig en rolig färd, ett minne för livet. Tänk en enhjuling och en tvåhjuling med kärra på väg ner genom Sverige!!!!! Slå till för sjutton!!!!!!!
Väntar med stort hopp på kontakt, antingen via email eller telefon 076-8274149

Mvh
Roland Fors, lärare
i skånska Höör
 
japp; sa:
b_100; sa:
Jag antar att det här handlar om dig då...
http://www.norran.se/sektion_c.php?id=516069&avdelning_1=102&avdelning_2=0

Låter minst sagt farligt...

Så märkvärdigt farligt tycker jag inte det låter som att det är värt att kommentera. Men detta med farlighet är ju en subjektiv upplevelse. Undrar om en tidning får skriva så där? De borde nog informeras om sakernas tillstånd. Annars kanske vi alla får titlar. Cykla lugnt! :)
Tja, igår hände detta på ungefär samma plats...å dom hade 2 hjul...
http://www.norran.se/sektion_c.php?id=518776&avdelning_1=102&avdelning_2=0
 
Galningen var jag

Jodå galningen var jag men jag körde absolut inte i mitten på vägen utan höll mig så nära vägkanten jag bara kunde. Tyvärr så är det ju mitträcke på sträckan och det är inte mycket utrymme för stora tunga lastbilar, så att de blir förebannade för att de får sänka hastigheten några tiotals km gjorde väl mig till en galning och en fara.

Tyvärr så är E4:an i norr inte längre cykelvänlig, jag har cyklat den två gånger tidigare 1998 o 2001 och då fanns inget mitträcke samt det fanns vägren. Tyvärr finns heller inga alternativ, de vägar som man skulle ta om man inte skulle köra E4:an är mer än dubbelt så långa på sina ställen och eftersom mitt syfte bara var att enhjulscykla så snabbt jag kunde nee till Ystad så tar jag självklart den närmaste vägen. Tyvärr så blev mina första dagsetapper lite för långa för min dåliga rygg men skam den som ger sig, den 3 eller 4 juli försöker jag fortsätta från Hörnefors 3 mil söder om Umeå, med eller utan service. Utan service så blir det ingen packning utan bara lite verktyg, en cykelslang, en tandborste, en mobil och en MP3-spelare + regnkläder men om någon trevlig o vänlig själ vill göra mig sällskap så kan jag ju ta med mig en kam också (skrattar)
Galningen på E4:an
 
Viss civil olydnad är väl acceptabel ibland, och den refererade olyckan verkar ju mer berott på bilisten än cyklisterna. Det hjälper inte cyklisterna, men det går inte heller att i alla lägen ta full hänsyn till andras misstag - om de är allför stora.

Varningsväst och nästan saftblandare på huvudet kunde dock kanske vara på sin plats, snarare än kam.

(Cyklade på landsväg igår själv och kunde konstatera att de flesta passerande lämnar stort utrymme när det inte är mötande trafik, men när det är trångt passerar man glatt ändå med minsta möjliga marginal, "man är ju tvungen". Alternativet att sakta ned och VÄNTA tills en säker omkörning kan göras, finns liksom inte i huvudet på somliga.)
 
Roland, du är en cool kille med lite knäppa ideer. (Detta sagt med en stor, snäll smilfink och all slags välmening.)

Du kör din grej och du kör den till vägs ände. Bravo utav bara fanken!

Hoppas du lyckas också med denna grej. Jag är övertygad om att du gör det.

PS: Har du testat ryggplatta som MTB-åkare eller motorcykelåkare e.dyl kör med?

/ G
 
tack för era kommentarer

Har nu sutit hela morgonen o bokat om varenda övernattninggsplats, sittter är kanske inte rätt ord ligger på knäna p g a ryggen, ska till akupuntören den hemska imorgon för elektrisk behandling, han är en välutbidlad kinesisk akupunktur och ju mer jag skriker av smärta desto mer ström ger han mig. Ont ska med ont fördrivas, skrattar han bara. Men vad är det för ryggplatta, kan du beskriva den, kanske skulle kunna vara något, har tänkt på en gördel men plattan kanske är bättre.

ha det gott alla
Roland
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.