• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Skidtur i svenska fjäll

Men om vi skulle hyra en pulka ihop? Så kunde en bära ryggsäck och den andra pulka (man kan turas om) För jag tror inte jag får plats med allt i min ryggsäck. Det kostar typ 400kr natten i stuga. Hur mycket pengar kan man tjäna in av att var tredje natt till exempel sova i tält? De pengarna kan man ju använda till hyra av pulka, sovsäck och annat som man kan komma att behöva som dunskor och snötältpinnar. Vad behöver man mer som man inte har på sommaren men som man behöver när man tältar v/s sover i stuga? Man kanske kunde sy ett överdrag till sovsäcken. Har kollat lite på olika material. Jag inser att det kanske blir lite mer men sedan har man å andra sidan sakerna till nästa gång. Fast om man bor i stuga blir det ju bekvämare, även med vikten. Jag kan tänka mig att bo i stuga också.

Skriv en packlista på enbart måste-saker du är i behov av och posta den här så kan vi se vad du behöver kompletera med eller göra dig av med.

Angående dunskor osv tror jag det är overkill, dubbla tjocka ullstrumpor räcker som du säkert har hemma. Snötältpinnar, nä, inte om ni åker skidor, då använder ni skidor och stavar som extrapinnor samt gräver ner de små som redan finns. Fungerar bättre än man tror. Gräver även ner hela tältet. Försök att hålla det ruggigt simpelt.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...