• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

På jakt efter äventyret

Hej.
Jag är en rastlös, sporttokig själ som trivs allra bäst när jag planerar eller är ute på äventyrliga resor.

Hatar att vara instängd på jobbet när äventyret väntar därute. Blir snabbt uttråkad när inget händer. Känner ni igen er? Älskar skidåkning, löpning, bergsklättring, vandring, MTB, multisport, glada människor m.m.

Söker folk med liknande livsmotto (Carpe diem!) som vill hänga med på äventyrliga aktiviteter både här i Uppsala (där jag bor) och runt om i Sverige och övriga världen.

Låter detta intressant så hör av dig.

Hälsningar,
Petra
 
Inte alls farligt!

Halloj Heidi!
Det enda som låter farligt med "Expedition Peak
Lenin" skulle väl i så fall vara namnet "Lenin".
Berget ligger i fd. Sovjetunionen och där roade
man sig förr i tiden med att döpa bergen till
"Peak Kommunisma", "Peak Lenin" osv. Tycker i
och för sig att man kunde byta dessa namn nu
när den gamla regimen fallit!

En eventuell bestigning av "Peak Lenin" lär hur
som helst inte bli aktuell för mig förrän om
sisådär två år. Måste bli bättre en bättre
alpinist först!

Ha det bra!
/Petra
 
Äventyr

Hej Petra!

Jag läste din annons på Utsidan. Det låter mycket intressant. Jag älskar också äventyr, har bl.a. vandrat i Nepal (2 år sedan), paddlat bland björnar o valat i Alaska (förra sommaren), bestigit Mont Blanc (i somras), gått vinterkurs i Keb (specialkurs med mycket lavinkunskap, self arrest, snöbivakering mm), cykelsemestrat ett flertal gånger (mest i Alperna o Norge), gått skärmflygningskurs i Åre mm.

Jag funderar på att hälsa på kompisar som ska vara stugvärdar i Allesjaure runt påsken. Vill du hänga med?

Till sommaren ska jag paddla från Sverige till Finland via Åland. Jag tycker mycket om Ålands skärgård, har paddlat där två gånger förut.
 
Hører flere som omtaler Pic Lenin som en lett topp.

Såvidt jeg husker å ha lest er det ikke tilfellet. Det gjelder både byråkratisk og rent teknisk. Såvidt jeg husker leste jeg dette i en bok av Eirik Tryti. Han fikk klatre toppen som spesielt invitert i en internasjonal klatresamling spesielt arrangert, ellers var det visst håpløst. Dessuten var det visstnok mye klatring og han var en av ytterst få som nådde toppen. Er jeg på bærtur ?
 
tjenare petra!

har nyligen flyttat upp till norra jämtland
och skulle bli glad om du kunde sparka igång mig
jens
 
Cykla en liten tur kanske?

Gäller det långfärdscykling så räkna med mig! (i Europa alltså, i Sverige är det färdigcyklat för en tid framåt)
En äventyrsklubb är ingen dum idé :)
/Magnus
 
Äventyrsklubb

Hej Magnus (och andra äventyrssugna)!

Långfärdscykling låter kul - eftersom jag planerar en toppbestigning av Mont Blanc i sommar funderade jag ett tag på att cykla ner. Men brist på semesterdagar satte stopp för planerna. Så nu blir det annan transport ner till Alperna. Men i framtiden blir det absolut fler långfärdscyklingar - kanske ner till Tjeckien och vidare österut. Ryssland har lockat länge.

Din idé med en äventyrsklubb är jättebra. Bra att känna till folk som är lika äventyrssugna som en själv - som bekant är det ju inte alltid helt lätt att hitta folk som har lust att hänga med på halvgalna strapatser!!

Så finns det fler intresserade av att dra igång en äventyrsklubb så är det bara att höra av sig. Tycker att det är en ****bra idé!

Kram på er!

/Petra
 
Äventyrsklubb

Jag är också intresserad av en äventyrsklubb. Problemet är väl mest av de intresserade är väl utspriddda över landet. Men om det är någon som har tips eller idéer så är jag gärna med och startar en.

/Patric
 
Lagkompis till FEM i Åre

Hejsan,
Jag söker en nån att bilda lag med för FEM 30km i Åre 2-3 Aug.
Kolla in http://www.fjallraven.se/fem
Intresserad så hör av dig.
Det där med o cykla i Ryssland har jag oxå funderat på, men inte fått nån tänd på iden, nästa sommar kanske.
Hälsn
Peder
 
På cykel till Istanbul

Hejhej
Jag är nog lite för sent ute för att ragga upp folk till min cykeltur ner till Malta i sommar som startar nu på måndag morgon från Göteborg och som innefattar jag, mig själv och min cykel ;) (Polarna bangade men inte räds jag för det, känner ni igen er?...)

i alla fall så planerar jag att cykla till Istanbul nästa gång det bär av och antagligen blir detta sommaren ´03. Färdvägen har jag tittat på men inget är ju naturligtvis klart på något sätt ännu. Hör gärna av er om ni vill haka på, the more the merrier :)

Eftersom jag åker 17/6 kommer jag inte kunna kolla av detta på omkring 60 dagar, d.v.s. tills jag kommer hem igen.
Ha det bra alla äventyrare :)
/Magnus (i spänd förväntan över starten på måndag)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ålänning Sällskap på livsresan Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
Ormrot Kebnekaise Syd/Nordtopp nu på lördag Reskompis 0
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
saraabeiramar Grövelsjön - Storulvån på skidor, april 2016. Reskompis 7
gide Jämtlandsfjällen på skidor Reskompis 0
Makrolon Vill ut på tur! Reskompis 0
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
såg Trött på vara singel i skogen Reskompis 0
johanniska Trött på att vara singel i fjällen! Reskompis 173
literoligt Vandring med övernattning på öde ö i sommarsverige? Reskompis 9
Svante S Nybliven pensionär med hund önskar sällskap på fjällvandringen efter den 18 augusti Reskompis 1
Pumba Ledig v26-30 å vore ju kul att hitta på något någon :) Reskompis 10
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
cecilia.carlsson.79 Turskidåkning i Grövelsjöfjällen slutet på januari? Reskompis 2
Smak58 vandring på Teneriffa – sept 2013 Reskompis 0
78395 Ska du från Sthlm till Karlstad 2/11. Dela på bensin? Reskompis 0
vandrarman Everest Circuit i slutet på septemeber Reskompis 4
Linn Vernersson Hej någon som är sugen på en liten vandring från södra sverige till spanien? Reskompis 2
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
Christian1 Tips på bra vandrar eller cykelresor? Reskompis 3
Erika86 sugen på vandring i sommar! Reskompis 1
luktafotogen Lång skidtur på Vänerns is. Reskompis 11
coaskkis Skoter på Svalbard Reskompis 1
klykan Tanzania på cykel - sommaren 2011 Reskompis 4
rölin Vandring i Hemavan på kort varsel (20-22/8) Reskompis 0
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
Borgas Uppsala - Sarek på söndag (25/7) Reskompis 0
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
skogsflicka klättra på mallorca i jul? Reskompis 0
rullgrus Någon som är sugen på att resa genom Papua Nya Guinea? Reskompis 0
Tripping Abisko - Nikkaluokta början på sep Reskompis 1
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
Frida0314 Tips på grupp/aktivitetresa? Reskompis 2
alven Från Sthlm på måndag kväll? Reskompis 0
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
KlaraL sugen på långfärdscykling i höst? Reskompis 9
apfaktor Någon som är sugen på spanien? Reskompis 0
realout Äventyrskompis på resa vart som helst Reskompis 1
Abriss Grövelsjön på V33 Reskompis 0
Skjeltorp Norkap - Kastaden på cykel. Reskompis 1
fiia83 äventyr på nya zeeland Reskompis 2
jabo05 följ med på vandring i jämtland Reskompis 3
boel155 Malaysia slutet på apri, början på mars? Reskompis 0
Andunge Friluftssinglar på turskidåkning i påsk? Reskompis 4
Anna.S Kompis på ridturer och ridresor Reskompis 1
JonathanW Sällskap på vintertälttur i februari Reskompis 9
afil MTB å cykel på Gran canaria! Reskompis 1
sanja_h20 Behöver tips om jobb på båt Reskompis 0
anak8932 Fjällvandring i September eller skidorna på senare? Reskompis 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.