• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Everest basecamp!

Joakim Ambrosson; sa:
Är det någon som funderat på att ta sig till Advanced Base Camp? Jag skulle kunna tänka mig en tur dit genom BC. Allt hänger på vad det kostar. Helst skulle jag vilja ta en tur till C1 (norr eller söder spelar ingen roll).

// Jocke

Jag har för mej att på sydsidan måste du ha ett klättertillstånd (=skitdyrt) för att få gå högre än BC.

Har jag fel?
/M
 
granbom; sa:
Joakim Ambrosson; sa:
Är det någon som funderat på att ta sig till Advanced Base Camp? Jag skulle kunna tänka mig en tur dit genom BC. Allt hänger på vad det kostar. Helst skulle jag vilja ta en tur till C1 (norr eller söder spelar ingen roll).

// Jocke

Jag har för mej att på sydsidan måste du ha ett klättertillstånd (=skitdyrt) för att få gå högre än BC.

Har jag fel?
/M

Kan vara så, men då blir det norrsidan som verkar lite billigare rent generellt. Jag är mot att betala för att vandra. Visst, en liten miljöavgift eller liknande, men inte 50.000.

// Jocke
 
mo9jan; sa:
Hejsan Sandra! Jasså du är i nepaltankar. Samma här. En kompis och jag håller just nu på att planera för en resa dit i höst (september,oktober). Våran idé är vandra till Everset basecamp och sedan bestiga den närliggande toppen Lobuche East. En av trekkingtopparna. Vi tänker anlita en lokal nepalesisk trekkingfirma och skaffa egna flygbiljetter. Lockar det? MVH Johan

Det låter riktigt intressant Johan, hur långt har ni kommit i planeringen? Ska ni göra vandringen till EBC själva och sedan anlita egen guide för klättringen eller ingå i större grupp för både klättring och EBC?


Det verkar finnas ett stort intresse av EBC och att sedan klättra någon +6000 m topp, kanske man kunde ta och samordna och boka ihop. Kan ju vara trevligt att vandra/klättra med några man lärt känna här och vet vad det är för några än att komma i en större grupp och inte alls veta "standarden" på deltagarna.

Någon som är intresserad??

//Benny
 
Hej marjan hade gärna också velat göra en resa till EBC är också nybörjare men är så sugen på att gör den resan kan inte sluta tänka på det.Vart bor du jag är från trelleborg 0ch är 29 år,Hade tänkt mig nästa år när säsong börjar på everest måste spara pengar ingen miljonär precis hör gärna av dig kan vi diskutera lite om det kan ta mitt numer sen om du känner att du är intresserad.
 
Hej på er!!

Jag planerar en resa till våren från mars till början av sommaren (juni).
Jag har tittat runt lite på nätet på "arrangörer" som anordnar vandringar till EBC, island peak osv, men är mer sugen på att göra det hela "själv". Gjorde en sk. lyxklättring på kilimanjaro för några år sen med bärare, guide, lagade måltider och hela köret, så det är dags för något nytt. vore toppen att åka med någon likasinnad.

jag letar oxå resesällskap till USA i maj-juni. Skulle vilja göra en biltripp från kusten till Montana och avsluta med en veckas vild ridning på bonanzacreekcountry.com. Vill du bila men skippa ridningen så funkar ju det oxå givetvis. men att bila genom usa själv som tjej är ingen höjdare, därför söker jag en till som vill upptäcka :)

Låter det spännande? Kontakta mig bums så gör vi verklighet av drömmarna!!

Jennie

edgegirl_1@hotmail.com
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...