• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandringssällskap

Samedi

Hej!

Nu är det sista vecka innan vi börjar gå Padjelantaleden. Alla har varit tysta i en vecka. Har ni redan gått, eller? ;-)

Hoppas att ni är klara och laddade inför vandringen.

Jag har inte hört någonting från Fredric Gustafsson, Martin Löfgren, Elisabeth Lundmark och Viktoria Bogstag. Man får väl tro att de gått sin egen väg. Ändå är de välkomna om de dyker upp i Gällivare på lördag.

Vi ses på fredagkväll i Stockholm med några av er och vi ses i Gällivare med de andra!

/LiLy
 
Hej! Jo jag ska gå min egen väg, fick ingen hundvakt så jag kan tyvär inte följa med.. drar upp på fredag till Saltoluokta istället och går kungsleden mot Kvikkjokk. ni får ha en härlig vandring!
/Martin
 
Tyvärr har jag varit sjuk några dagar sen jag kom hem från Jämtland och känner mig inte tillräckligt bra för att åka upp imorgon, så det blir tråkigt nog inget Padjelanta för mig i år. Hoppas ni andra får en underbar vecka!
 
Hur gick det?

Hur var det? Sitter och drömmer om lite vandring. Köpte ett Hilleberg Nammatj 3 pers i måndags. På tisdag ringer min jaktkompis och hundförare (ripjakt) och säger att han brutit _båda_ handlederna efter ett fall när han målade. Ingen jakt i år... Jaja, I will live och han kunde skratt åt det.
 
Kom att tänka på den här tråden, även om det var ett tag sedan. Är också nyfiken på hur det gick för er.

/Ulf
 
Dessvärre blev det inget det året

Men jag o några vänner funderar på att ta en tur upp till Kebnekaise några nätter och göra dagsavandringar, bland annat upp på toppen.

Någon som är intresserade av att hänga med?
Sista veckan i juli alt första i augusti, beroende på väder o vind
/Elisabeth
 
Padjelanta

Hej Ulf!

Det gick riktigt bra! Det är en led som jag varmt rekommenderar till er andra.

Utav alla de 11 som anmälde sig på Utsidan blev det bara 5 stycken som var på plats när vi skulle ge oss iväg från Ritsem! En av oss flög iväg med helikoptern från Staloluokta, han mådde inte så bra och orkade inte mer.

Men vi oss andra (4 kvar) tyckte att det var värt hela vägen, fast att sista biten (Nunjes-Kvikkjokk) på stenvägen och i björkskogen var inte det bästa (förutom båtresan med Björn!).

Jag rekommanderar att starta från Kvikkjokk mot Ritsem, om ni vill avsluta vandringen på ett finare sätt (med ett jättefint landskap).

Det tog oss 7 dagar att vandra 16 mil (ca. 3 mil/dag). Någon gång tältade vi 2 nätter i rad på samma ställe. Vi ville njuta av vissa ställen lite mer.

Jag passar på att hälsa Jonas, Christian och Håkan som var mina sällskapsvandrare!

Mvh, Aurélie
[Ändrat av TiLiLy 2007-06-11 kl 14:57]
 
Ang. sommarvandring

Låter inte helt fel. Är en kille från Göteborg som är lite sugen på vandring..


Själv har jag funderat lite kring att ta sig lite längre söderut för att slippa regn. Det finns ju en del billiga charter neråt i Europa och sedan kan man leva billigt under vistelsen. Läste om bra vandring på Korsika, och där är vädret så gott som garanterat bra.


Hör av dig MVH Filip
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.