• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

friluftsliv runt göteborg?

Hej, jag heter Gustav. 35 år, bor i masthugget, älskar friluftsliv och hänger gärna med på helgturer runt Göteborg och kanske längre turer till sommaren, har begärt ledigt sista veckan i augusti o första i sep då jag tänkte vandra i fjällen. Söker vandringskompis även till den turen. Hälsningar Gustav
 
Bättre sen än aldrig!!!

Hejsan!

Pontus heter jag och jag bor uppe i Högsbo höjd. 35 år gammal. Jag har samma problem som dig. Ingen att dra ut till skogs med. Har haft kompisar som jag gjorde såna grejer med...tex cyklade Bohusleden...etc..men de har gift sig etc...så dom har jag inte mycket kontakt med :-(

Tycker det är kul att bara vandra omkring i skogarna och se...upptäcka...njuta. Har sovit i vindskydd flera gånger men det var ett tag sedan...tycket om det!
Cyklar MTB mycket...gjort det sen -88. Var nere i Österrike i sommras...själv och hade en uuuunderbar MTB vecka i Zell am see. Synd att man är själv bara.
Cyklar ibland med mitt X...och har jag tur hänger en gammal MTBare på. Sen är vi ett litet klätter gäng som drar ut och klättrar en hel del.
Så det blir det mer av. Klättrat sen -84 tror jag.

Läser om skog, natur, berg mycket...Älskar att tyda kartor...sen bara ta sig ut i skogarna.

Tja...din annons är gammal...så du kanske har massa polare att gå ut i skogen med...men hör av dig om dui vill. Kolla på min sida här på Utsidan oxo!

Ha det så bra!

Pontus

adventure_pontus@yahoo.se
 
Vandring Kristi Himmelfärdshelgen?

Hej på er!

Jag heter Thomas Ljung, är 30 år och bor i Borås.
Jag längtar efter att komma ut i naturen oftare och tycker att det vore kul att få sällskap av likasinnade!

Jag har lite funderingar på att ge mej ut på en lite längre vandringstur i Kristi Himmelfärdshelgen.
Planerar att gå någonstans i Göteborgstrakten, vara ute 2-4 dagar och övernatta i tält eller vindskydd.

Någon som har lust att hänga på?
Maila: t_ljung@hotmail.com

Hälsningar
Thomas
 
Söker också friluftskompisar

Hej. Söker också kompisar för att gå ute i naturen. Jag är en tysk tjej på 35 år och kom till Göteborg för några veckor sedan. Det skulle vara roligt att lära känna några andra för att upptäcka området omkring Göteborg. Är också intresserad av längre turer.
Hör gärna av er!
Ingrid
 
För tusingen!

Det var ju värst vilket intresse det fanns här då! Det är ju perfekt. Skogarna norr om götet har jag vart en del i (nord-öst om surte). Dem vill jag rekomendera. Räkna med mig omo ni drar ihop nåt. Tel: 070-4408936, eller Johan.soderstrom@transportoren.se

Tackelibock/Johan
 
Naturligtvis

hänger jag gärna med någon gång. Skicka mail till mark.de.blois@telia.com i så fall.

Jag åker skridsko, paddlar, går, cyklar, åker skidor ... Jag har sett mycket i Sverige, framförallt här i västern och gillar att upptäcka nya grejer hela tiden.

Har ni kommit igång med gruppen i somras??

Hälsningar,

Mark
 
YeppityYupp!

Jojjamen, Visst vill man ut!
Jag blir bara mer och mer sugen på att pyssla utomhus medan mina vänner hellre drar sig in på krogarna. (Det funkar det med.) Kom precis tillbaka ner efter ett år i Åre där möjligheterna var super och alla ville med. Klättrar en del men har väl ingen direkt repslagskamrat här. Har paddlat både fors och havs, cyklar, springer marathon, vill jättegärna kolla om det finns lite grottsystem i väst, gillar hoppa från grejjer (typ controlled free fall. dvs. hopp med klätterrep), har börjat simma långt i sommar och vill hitta på nåt kul och gärna lite galet eller bara galet kul! Det verkar som de flesta på tråden vill ut och vandra i väst. Jag är inte supersugen på en vandring bara för vandringens skull. Men jag tar absolut en tur på några dagar om det ingår nåt moment på vägen. Typ nåt ovan. Att gå till ett berg för att springa på det, cykla, klättra, eller krypa igenom det är min melodi! Hoppas nån känner detsamma! Ring eller skriv så drar vi!

Daniel
0703-665824
Carpediem@prontomail.com
 
Hej, är boende på Hisingen och har heller inga intresserade kompisar som vill ut på tur....
Hänger gärna med ut i naturen....:)
Hör gärna av er om det är nåt på gång....

Mail: anders_gbgsve@hotmail.com
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
roger_madsen Friluftsliv i skåne Reskompis 5
JoLi_Sthlm Friluftsliv Stockholmsområdet. Reskompis 7
sickan43 Friluftsliv i Jönköping? Reskompis 0
maskihallonen Friluftsliv i Sundsvall? Reskompis 2
maskihallonen Friluftsliv i Sundsvall Reskompis 1
turbo100 Kompis runt karlskrona/blekinge Reskompis 1
Landcrusher Afrika runt hösten 2017 Reskompis 3
Malle_27 Äventyr/vandrings kompis sökes runt Trondheim trakterna:D Reskompis 2
Cykla Gotland Runt Reskompis 0
jensaugusti Cykelsällskap Öland runt Reskompis 0
Friluftsnomad Vinteräventyr med jeep runt Östersjön Reskompis 6
andyyy Georgien / Armenien i sommar, Vandring o resa runt Reskompis 1
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
vandrarenemil nån född runt -92? Reskompis 0
höjdrädd 4-8 Mars runt vålådalen Reskompis 0
lysette följ med jorden runt Reskompis 2
skogsdaniel Segla jorden runt Reskompis 11
Marco polo Sugen att segla jorden runt? Reskompis 0
andy_7704 Plats i bil till Chamonix 15/7 fr GBG / hem runt 27/7 Reskompis 0
s97zimon Mont Blanc runt i augusti-04 Reskompis 8
AnniePalstam tips på jorden-runt-biljetter!? Reskompis 10
alatar Jorden runt... Reskompis 0
Bitström Friluftskompisar runt Uppsala Reskompis 0
dat94mka lätt tur runt kebene Reskompis 1
Fjälltur i Jämtland 4-5 dagar runt v.14-15 Reskompis 0
Skottland runt i sommar? Reskompis 0
Gå runt NZ Reskompis 0
Mao Cyckelkompis, GBR runt Reskompis 0
Albertsson Roadtrip, Sverige (Göteborg) - Spanien (omgående) Reskompis 1
Kastvind Göteborg: vandra, gå promenad, sova ute Reskompis 21
Martin_GBG Göteborg - Kristiansund Reskompis 0
Scholander Vandrings kompis i Göteborg! Reskompis 0
washaa Från Göteborg till Österrike - imorgon! Reskompis 0
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
axeisi Cykel tur i sommar (göteborg -> galdhöpiggen/glittertind ) Reskompis 4
bpette Plats i bil Göteborg-Innsbruck 5/7 tillbaka 26/7 Reskompis 0
zeromaker Till Fair Enough 5-7maj i Bodafors från Göteborg Reskompis 0
Valgrinden Till Fair Enough från Göteborg Reskompis 1
realout Cykelkompisar i Göteborg? Reskompis 0
copperdell Paddel kompis i Göteborg Reskompis 2
Göteborg-Prag 15.7.99 Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.