Nu bär det äntligen iväg

jösses vad packning 😮

Har du en Tipi med dig?

Det är drygt 40 kilo bakom ryggen, av det är mat ca10kilo mat+pulka med skaklar ca 8-9kilo. Sovsäcken ligger helt okomprimerat i pulkan just nu så den ska vara lätt att bära på och av tåg/buss. Så när jag kommer fram ska jag packa om allt. Så det ser ut att vara mycket mer än vad det är.
 
Det gick åt skogen för mig. Jag startade vid suorvadammen som tänkt. Efter mycket kämpande genom den kuperade skogen så gick läppen av på mina lundhags husky 3-pin. I nästan -30 fick jag lasta skidorna på pulkan och bege mig ned till fots igen. Väl nere igen så har tre av mina 14 dygn gått till spillo. Nu har jag med buss och skoter tagit mig till saltoluokta fjällstation. Jag kommer att sova här inatt och planera min tur och ge mig av imorgon igen med hyrda grejer. Jag har alltså 10 dygn kvar. Jag vill gärna in i Sarek och avsluta här, eller vid sourvadammen eller Ritsem.
Är det någon som har något bra turförsag. Jag åker gärna i dalgångar och behöver ej tillgång till stugor eller leder.
Oerhört tacksam för hjälp då jag beger mig av imorgon bitti.
 
Jag skulle följa Pietsaure mot Slugga. Sedan hålla mot sydväst, norr om Äpar och sedan upp till Skarja. Där öppnar sig sedan flera möjligheter beroende på tid och ork.
Lycka till!

Håkan F
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.