Bästa Crashpaden?

Nu börjar det bli tid att komma ut och klättra igen efter en lång vinter och tänkte då köpa en Crashpad.
Så hjälp mig nu, några bra tips på vad jag ska köpa för padda?
Vilken är den mest prisvärda padda för runt 2000?
Något märke jag borde undvika eller titta extra på?
 
Lägg på en tusenlapp och köp BD Mondo... det hade jag iallfall gjort...

Går säkert beställa till ett bra pris från england då pundet är lågt.

/ Magnus
 
Jag använder (relativt sparsamt) en Mad Rock mad pad och är helnöjd med denna. Mondo är större men tar samtidigt mer plats i ex bilen. Tjockleken är densamma men priset klart lägre för mad pad. Jag upplever den som stryktålig med sitt tjocka överdrag och sina metallspännen. Bra bärsystem för att vara padda har den också.

Under 2000:- tycker jag är klart överkomligt.
 
Köp en Trippel Mad Pad.. ca 500-700 kr över budjet men ska du bara ha en matt så är det bra att köpa för den är stor som satan.
 
Trippel mad pad är rejält stor. Lutade lite åt en sådan då jag köpte min dubbla men svårigheter att få in den i bil etc avskräckte lite. Men har man plats så visst.
 
Jag skulle undvika Mad Rocks paddor då jag nyligen sett hur lite "normalanvändning" gör med den. Dåligt överdragstyg och fyllning som ger efter och blir svampigt. (sett två st på kort tid som var helt slut, den senaste igår kväll).

Tycker man att BDs mondo är för stor skulle jag satsa på en mindre BD variant, alternativt snegla åt metolius som gör beprövat bra paddor.

Tror faktiskt att t.o.m Beals klassiker i sammanhanget är ett bättre köp än MadRock paddorna då de har galonundersida och inplastad fyllning (vattensäkra). Nackdelen med Beal är de töntiga plastspännena som man får räkna med går sönder efter någon säsong...

mvh / Magnus
 
Har en 6-7 år gammal Beal padda som om man läser specifikationerna verkar vara ganska lik den som numera saluförs av Beal under namnet Double air bag. Denna kan jag tänka mig sälja. Den är i mycket gott skick och finnes i östersund. Kanske en rätt jobbig sak att skicka med post eller bussgods dock, men kan kollas upp om intresse finnes.
 
Har en 6-7 år gammal Beal padda som om man läser specifikationerna verkar vara ganska lik den som numera saluförs av Beal under namnet Double air bag. Denna kan jag tänka mig sälja. Den är i mycket gott skick och finnes i östersund. Kanske en rätt jobbig sak att skicka med post eller bussgods dock, men kan kollas upp om intresse finnes.

Det är samma padda. Ingen höjdare det heller men troligtvis ett bättre köp än Mad Rock.

/ Magnus
 
Bara ett tips!

Klart läge att köpa "padda" nu när Addnature har 10% på hela klättersortimentet. Jag har beställt en BD mondo för 2924 kr och kan inte tänka mig att den går att handla billigare någon annanstans (inkl frakt).
 
Mad rocks stora 3 sektoners padda är jävligt bra fin kvalitet yperlig dämpning den gillar och kör jag på ett tips kan ju va att verkligen ta en titt på moons paddor innan köpp för fy för den leä det var inget hurra för gjorde mistaget att införskaffa en och jag kan säga min personliga åsikt den suger.
Det jag använder den till nu är när sportklättrar att sitta på när man säkrar då är den go att sitta på men duger inte till mycket mer;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kclimb Kjugekulls Bästa Bouldering 2
tobbe 2 Världens bästa/finaste boulderområden? Bouldering 5
Jonasjonasjonas Sveriges bästa boulderområde? Bouldering 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...