runt göteborg

är total nybörjare i ämnet, ganska noll koll, men nyfiken

undrar vad det finns för enkla grottor runt göteborgstrakten

någon som har bra förslag?
 
Länstyrelsen västra götaland har de flesta grottorna kartlagda. Hör med dem. Rekommenderar www.speleo.se speleologförbundet, så kanske du kan komma i kontakt med någon förening. Har för mig att det inte finns så mkt kring just göteborg, man får åka en bit har jag jag för mig.

Lycka till!
 
Grottor gbg

I Göteborg har du en grotta som kallas grävlinggrytet den ligger belägen i Utby. Själva grottan ligger i en ravin längt upp. Du hittar nog
 
grävlingsgrytet

Skulle man kunna få lite närmare koordinater till grävlingsgrytet? Hittade det inte sist vi letade. Please?
 
Hade varit intreesant o kolla..förstår inte kommentaren du hittar nog.. utby är stort!! klättrat mycket där men ladrig sett någon grotta...
 
Hej Elin
Grävlingsgrytet är inte helt lätt att hitta men det underlättar att du klättrar.
Det ligger i ravinen mellan stora väggen(öl-väggen) och övre väggen.
Öppningen är vertikal och ganska smal.
Grottan i Töllsjö ligger också precis nedanför klätterklippan.
Även grottan i lindome är trevlig men lite svår att beskriva vägen till.
Lycka till:)
 
Snubblade över grävlingegrytet i utby häromdagen och var ju tvungen att krypa ner i den såklart.

http://www.utsidan.se/albums/view.htm?ID=6674

Så där ser ingångarna ut för den som vill ha mer info. känner man till vart ravinen mellan stora väggen och övre väggen är så bör det inte vara några problem att hitta den. den ligger långt upp i "ravinen"
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...