TV4 spelar in överlevnadsserie

Det jag tycker är intressant med Robinson är att det är typexempel på hur man INTE ska göra:)

Nja, det är nog snarare så att vi är ett typexempel på hur målgruppen inte ser ut. Proghramgenren är underhållning, har egentligen inget med vildmarksliv eller överlevnad att göra. Det handlar om att underhålla en tittare (eller om man ska vara supercynisk, att leverera tittare till reklamspottsköparna).

Som grupp är vi liten, kräsen och snabb att döma. Tyvärr inte den mest intressanta tittargruppen för kommersiell TV.
 
det bästa "dokusåpa" jag sett var Camp Malloy som sändes 2003, där det gick ut på multisport, orientering och fysiskt tuffa uppdrag i Australien, men det blev bara en säsong. Någon som kommer ihåg det?

/R

Varje gång jag ser nån "Robinson-liknande" såpa så saknar jag Camp Malloy. Det var hårt, tungt och den som var tuffast klarade sig kvar. Tror att det föll på avsaknaden av intriger och fulspel hos deltagarna.
Skulle vara kul med en kombination av Camp Malloy och Mästarnas mästare. -DET vore TV-underhållning.
 
Varje gång jag ser nån "Robinson-liknande" såpa så saknar jag Camp Malloy. Det var hårt, tungt och den som var tuffast klarade sig kvar. Tror att det föll på avsaknaden av intriger och fulspel hos deltagarna.
Skulle vara kul med en kombination av Camp Malloy och Mästarnas mästare. -DET vore TV-underhållning.

Mästarnas mästare var ju lite nyskapade när det kom. Därför får man A-kändisar och slipper ringa Anna Bok. Men deras minus är ju att tävlingarna håller dagis nivå.
 
Kanske är dags för SVT att göra en nyinspelning av Bobbo Nordenskiölds "Vildmark". Med tanke på hur populärt det har blivit med fjällvandring och "naturupplevelser" så borde det finnas tittare som vill lägga lite tid på att se en sådan serie. En blandning av "Buschcraft" och "Mitt i Naturen" helt enkelt.

Finns kanske rent av någon på utsidan som kan nå framgång genom att filma lite provavsnitt själv och skicka in.
 
Vad hette programmet där 3-4 barn i 10-12årsåldern gav sig ut på äventyr i svenksa naturen med en guide som heter Andre någonting?
Inte wild-kids som är tävling - i programmet jag söker var det bara ut på en upplevelse: topptur på fjället, paddling eller liknande.
Expedition Vildmark var det - sevärt tyckte jag. Svenska naturäventyr lagom strapatsrikt för barn i den åldern. Och Andre heter Prtic i efternamn.

/Patrik
 
Det bästa med att inte ha TV måste ju vara att slippa...

...skräpprogram som inte berikar en på något sätt, förutom med en massa irritation över korkade människor och pengasug från producenterna, som syns på det sätt dom vinklar alla händelser. Och kändisar, finns det något tv-program som inte innehåller kändisar längre? Minns som sagt dom tidiga Robinson, tidiga Farmen, men även programmet På Rymmen som var lite av ett äventyr. Och då lades fokus inte alls lika mycket på intriger och tittarsiffror, utan på det som faktiskt hände. Men pengar, pengar, pengar är det som styr idag...tyvärr.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
outdoorsman Ny överlevnadsserie - Discovery channel Överlevnad 13

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...