Avstängd medlem.

färgstark person, onekligen. har aldrog haft problem med honom, men admin har alla kort.
Får se om han kommer tillbaka. Iofs kan han ju komma tillbaka som vliket nick som helst fast han skriver speciellt så det lär väl uppmärksammas.
 
Hej Christer, tackar för ditt svar!

Seobserver berättade för mig att han har bett dig att granska hela den där omstridda pm-korrespondensen och att han aldrig fick ett svar.

Jag hoppas verkligen att ni återupptar dialogen i det ärendet och att allt går att lösa.

Tackar!
 
Efter att jag har läst admins inlägg så jag backar från det. Hoppas att det löser sig för de inblandade.

/Andreas
Det var inget menat mot dig personligen =)

Jag ville bara trycka på att det är lätt att tilldela den avstängde medlemmen offerrollen i ett sånt här sammanhang. Få personer vet vad som egentligen föranlett avstängningen, och trådstartarens utsaga är allt annat än neutral.

Det är dock bra att det tas upp (vi är nog många som funderar över Seobservers mystiska försvinnande) och att medlemmarna får klarhet i vad som hänt.

/Tomas
 
Låt mig gissa. Seobserver är en äldre man. Han skrev ett inlägg som misstolkades av en sydsvenskanläsande yngre kvinna. Hon kände sig kränkt av "gubben" och anmälde honom. Sverige 2013.

Ett diskussionsforum ska ha viss takhöjd. Alla kan inte ha samma åsikter och känslor måste få uttryckas.
 
Låt mig gissa. Seobserver är en äldre man. Han skrev ett inlägg som misstolkades av en sydsvenskanläsande yngre kvinna. Hon kände sig kränkt av "gubben" och anmälde honom. Sverige 2013.

Ett diskussionsforum ska ha viss takhöjd. Alla kan inte ha samma åsikter och känslor måste få uttryckas.

Stämmer, och jag instämmer. Ingen ger någon offerrollen. Jag gillar Seobserver, och verkar ju inte vara ensam om det även om kommentarerna kan vara syrliga ibland.
 

clindh

Forumvärd
Låt mig gissa. Seobserver är en äldre man. Han skrev ett inlägg som misstolkades av en sydsvenskanläsande yngre kvinna. Hon kände sig kränkt av "gubben" och anmälde honom. Sverige 2013.

Ett diskussionsforum ska ha viss takhöjd. Alla kan inte ha samma åsikter och känslor måste få uttryckas.
Vi har nog med takhöjd för att tillåta plumpa, felaktiga spekulationer iallafall...

Det är omöjligt att diskutera det här korrekt utan att dra upp hela historiken offentligt och det tänker jag inte göra.
 
Taga till nåder...

Har bara gott att säga om Seobserver, en mycket jordnära och ödmjuk människa. Haft många djupa och givande privata pm/mail med honom. Nu saknar man hans inlägg här på forumet, forumet är ej sig likt utom honom här... Vi får hoppas på Nåder av admin!

Mvh troswe
 
Nu läste du inte inlägget från clindh ordentligt. Det var inte en enstaka händelse.

Låt mig gissa. Seobserver är en äldre man. Han skrev ett inlägg som misstolkades av en sydsvenskanläsande yngre kvinna. Hon kände sig kränkt av "gubben" och anmälde honom. Sverige 2013.

Ett diskussionsforum ska ha viss takhöjd. Alla kan inte ha samma åsikter och känslor måste få uttryckas.
 
Det hela är svårt om det handlar om PM som vi av naturliga skäl inte får ta del av. Jag har själv under många år haft många och långa diskussioner med "S", han har alltid varit klok och hjälpsam, någon gång har vi utväxlat ett eller annat irriterade PM där vi missförstått varandra, aldrig på något sätt hotfulla. Jag har alltid uppskattat "S" för hans finurliga rakhet, små underfundiga anekdoter från ett långt mer innehållsrikt liv än de flesta. Jag hoppas verkligen att man kan lösa detta och att "S" får komma tillbaka!
 
Go tur

Hoppas Christer Lindh som administratör kan fixa till det med Seaobserver. Jag har läst detta forum i flera år och börjat delta på senare tid.
Man kan läsa människor lite mellan raderna och här finns alla möjliga filurer och åldrar representerad. Från gamla surdegar till ömfotingar om man kör en westerntravestering.
Vad beträffar den åtalade så tillhör han vad jag förstår den förstnämnda kategorin. Sådana kan vara lite lynniga och speciella men om man inte är så känslig av sig så ska man inte ta så illa vid sig. Visserligen ska man väl inte acceptera vad som helst men i själva forumet har jag aldrig sett sådant. Som flera skrivit är Seaobserver en krydda här på forumet. Och vissa kryddor kan förefalla vara lite starkare än andra.
Go tur....
 
Nu är det nog dags att avsluta den här diskussionen. Det är administratörerna som administrerar, inte kreti och pleti. Här har ju administratören dessutom bemödat sig att ge en förklaring så långt det går. I de flesta forum hade en sådan här tråd hamnat i papperskorgen fortare än kvickt. Så lägg av nu.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...