minsta båten att havssegla med?

avsegling 16 juli

Tack för lyckönskningarna!Jag har avfärdsfest 15 juli och det är "bring your own" fest.Festen är i limhamn på Östra Pirens Båtklubb.Alla är välkomna. Anmäl er på Tel 0766-32 31 31 eller e-mail;nymue59@hotmail.com Avfärd kl12 ungefär, den 16de.Välkomna! Magnus Reslow
 
Hej Magnus,
kul att läsa att du är på väg !
Seglar du västkusten upp eller vilken rutt ? Om du kommer förbi Göteborg/Kungsbacka/Bua-hållet bjuder jag på middag.
Låter fantastiskt att komma iväg igen.
All lycka och fair winds,
/Leif, Gbg

oceanplurra
 
Nu drar jag

Hej Leif!Jag tar vägen förbi Bohuslän och vill gärna ha ett tips på gratishamn i Södra Bohuslän.Gärna med förbindelse med buss till Göteborg.Marstrand kanske?Och tack för inbjudan! Vi ses runt 20-de Juli.MVH Magnus
 
Hamn i S. Bohuslän

Tjuvkilshuvud, där kan du säkert ligga nån dag, N57 53.981 E11 42.803, avstånd till busshållplats ca 30 meter :)

/Per
 
hamn

Hej! Tack för tipset om Tjuvkilshuvud.Ser intressant ut.Om jag lyckas att tråckla mig fram mellan stenarna! Skämt åsido, så ligger det både nära Gbg och Marstrand där jag tillbringade en oförglömlig vecka med min dåvarande flickvän för två år sen.Så jag vill uppleva både Gbg och Marstrand och dessutom se något nytt, perfektJag ligger väl framme när det gäller jobbet på båten.Saknar bara ett vindroder men jag kommer att trimma seglen och låsa rodtet som jag även kan styra innefrån ruffen. MVH Magnus Reslow
 
Lysekil

Om du skulle vilja ta dig så långt upp som till Lysekil innan du börjar segla västerut så ska det allt gå att ordna med en gratis hamnplats i Lysekils hamn.

hälsar,

Stefan
 
Glöm inte gasten. skepp ohoj

Hej! Tack för tipset om Tjuvkilshuvud.Ser intressant ut.Om jag lyckas att tråckla mig fram mellan stenarna! Skämt åsido, så ligger det både nära Gbg och Marstrand där jag tillbringade en oförglömlig vecka med min dåvarande flickvän för två år sen.Så jag vill uppleva både Gbg och Marstrand och dessutom se något nytt, perfektJag ligger väl framme när det gäller jobbet på båten.Saknar bara ett vindroder men jag kommer att trimma seglen och låsa rodtet som jag även kan styra innefrån ruffen. MVH Magnus Reslow

Tjenar Magnus.

Du glömmer väl inte gasten, O´DAY 22 (min sida)
 
drar i väg

Hej Allihop! tack för alla tips.Nu börjar det kännas i magen,kan jag tala om!Är allt rätt nu? Siv en flickvän hjälpte mig att proviantera i går. Har käk ombord för 4 månader nu.Ganska lätt att stuva ner.Bara sjöstuvning och allt skulle vara färdigt.Lysekil låter oxå trevligt!Kanske.Vi får se. MVH Magnus Reslow
 
Ohoy, hör av dig när du närmar dig , du kan ju sms:a på 0702-41 13 81 så hämtar jag upp dig för en middag ..blir det Tjuvkil ?
Eller saknar du fortfarande hamnplats ?

Fair winds,

Leif, Gbg


oceanplurra

.
 
Drar i väg

Hej Leif!Tack än en gång för inbjudan! Tjuvkil låter väl lämpligast(?).Skall studera sjökortet bättre när jag fått det.Skall åka in till Göteborg och köpa ett par sjökort och tabeller.Har blivit något försenad i arbetet pga regn och blåst.Dessutom hade jag en olycka med borrmaskinen och slet av allt skinn på insidan av vänster tumme.Men jag avseglar den 16de juli i alla fall med eller utan tumme.Men det är förvånande hur mycket man behöver sin vänstra tumme.Försök gör en knop,och dra åt utan tumme.Skosnörena t,ex .Nog med gnäll! Det skall bli fantastiskt att komma iväg.Vi ses,MVH Magnus Reslow
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...