Mobiltäckning sylarna?

Ska vandra ensam (med hund) i sommar och det lutar åt jämtlandsfjällen, sylarna, blåhammaren osv. Finns mobiltäckning där (har telia), isf hur bra/säker?
 
Tele2 funkade inte när jag var där 2007. Man blev "överlyft" till något norskt nät (eller var det Telenor? Är det norskt förresten?)...
 
Har aldrig haft nåt annat än Telia men sambon hade förut comviq som inte fungerade nånstans. Knappt neråt landet heller. Men Telia ska ju vara bra/bäst norrut sägs det. Nån mer som har erfarenhet av Telia där?
 
Bra täckning

Inga problem med täckningen där nej!!

Telia funkar bäst men annars så går Telenor in och löser problemet*s*
Men det kostar mer om man ringer via Norge då men i nödfall så funkar det!!
 
Jag passade på att fota mobilmasten i våras med Sylmassivet i bakgrunden. Telia funkar trots att masten var fint täckt med is.
 

Bilagor

  • IMG_6947.jpg
    IMG_6947.jpg
    42.2 KB · Visningar: 1,370
Sov gärna högt med luren ; )

Min uppfattning är följande: Ingen/dålig täckning i dalgångar och bäckraviner ex. vid Getvaltjärn och vadet vid Ulvåtjärn, vill man ha täckning på Telia får man ge sig upp på någon av Snasahögarna eller kliva upp till Ulvåtjärns vindskydd. Tänk på detta vid val av lägerplats, vid vandring finns täckning så det räcker.
 
Hade full 3G-täckning med Telia på de flesta platserna runt Sylarna-Storulvån i somras. Smutt att kunna kolla väderprognosen när som helst. Osmutt att den aldrig stämde!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.