Billig manuell vakuumpump - tips!

Eftersom folk alltid vill ha ner vikt och volym här tänkte jag jag skulle tipsa om en alldeles utmärkt liten vakuumpump. Man kan använda vanliga fryspåsar och suger manuellt ut luften med hjälp av pumpen, snurrar påsen och slår knut på den. Klart!

Det kanske inte håller tätt lika länge som en vakuumförslutning där plasten smälts ihop, men man slipper köpa svindyra specialpåsar. Jag använder den ofta till förpackningar för frysboxen och paketen med bananskivor är lika platta och hårda som de var när jag la ner dem för ett halvår sen.

http://p-pac.se/
 
Bra tips!

Tycker det funkar jättebra att vakuumförpacka kläder tillexempel. Tar verkligen så mycket mindre plats.

Ska titta närmre på ditt förslag på pump, verkar intressant.

Har köpt lite vakuumpåsar här också:
www.pingvinbutiken.se
Bra påsar men lite litet utbud, dock helt okej priser.
Tror även dom har en manuell pump.
 
Nackdelen med att vakuumförpacka kläderna är ju att de ska med hem också, efter att man brutit förpackningen... Då tar de betydligt större plats.
 
Jaa det har du rätt i men man får tänka på att matförråd krymper ju.
Mat för en/två veckor och t.ex en 1.5L petflaska med wiskey det kompenserar för volymökningen.
 
Jo, det är klart att det beror på hur länge man är ute. Men att t.ex. vakuumförpacka dunjackan och sen ta fram den som förstärkningsplagg första kvällen förtar ju hela vitsen med vakuumförpackningen:)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...