18-åring omkom i Abisko

Jag befinner mig i Abisko just nu och kan meddela att det hela skedde vid det lilla vattenfallet på Nuolja, alltså jokken som rinner ner drygt 100 meter vänster om liften (sett från Abisko turist). Vad jag hört var det en halkolycka av ngt slag...
 
Det påminner ganska mycket om en olycka som en fransk leverantörskontakt (man ca 45 år) i jobbet råkade ut för för ca 15 år sedan. Så här har jag fått det återberättat från hans kollegor:
Han var på semesterresa i Alperna ensam, fann ett vackert ställe och stannade bilen för att gå ut och fotografera. Gick ner till bäcken bredvid vägen, halkade på en hal sten och föll så olyckligt att han slog i huvudet och tappade medvetandet, landade i bäcken och drunknade i medvetslöst tillstånd.....
 
Så det var inte vid detta vattendrag vid Abisko turiststation, för där var det full fart när jag var där -08 och tog korten. Skulle inte kala den strömmen liten heller.

DSCF2259.jpg


DSCF2263.jpg
 
Så det var inte vid detta vattendrag vid Abisko turiststation, för där var det full fart när jag var där -08 och tog korten. Skulle inte kala den strömmen liten heller.

DSCF2259.jpg


DSCF2263.jpg

Nej, det var uppe på Nuolja, nästan samma höjdkurva som Aurora Skystation (den övre liftstationen med café). Den omkomna var från Luleå...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.