Itab

Jag är dålig på förkortningar... Vad menar du med WP?

Det stod innan i materialsektionen i specifikationen, de har ändrat det nu. Nu står det bara vattenavvisande.

Jag vet inte heller vad WP impregnering betyder men antar water proofing eller motsv, och i 99 av 100 när det gäller ospecifierade impregneringar så handlar det om fluorokarboner.
 
Du verkar bitter och köpsugen samtidigt Fyad

Tillägg #2: “Våra plagg skall vara funktionella hjälpmedel och verka i harmoni med användare och i nära dialog med stort fokus på att visa hur och vad vi tänkt uppnår vi just detta." - Johan Skullman

Vad är det för jäkla icke-statement??? Vad menar han? Företagarsvammel utan bärighet. Nja nåt från garphyttan blir det inte.
Med ditt uttalande verkar det som att du är i köptagen, men inte tänker köpa Garphyttan från ITAB, så Tundramans respons är relevant.

Däremot tycker jag att ITAB tidigare har haft en egen design på många plagg med tex den stora ryggfickan som jag inte har sett hos andra tillverkare, och den återfinns ju även på Garphyttans jacka. Om man tittar på den lilla film om Garphyttans Para Anorak (https://itaboutdoor.se/hem/50-517-garphyttan-original-para-anorak.html#/3-storlek-l/15-farg-gron) så verkar de ha tänkt igenom funktioner etc. och inte bara hålla på med svammel. Men vill man bara gnälla så kan man ju det, och då finns det som Tundraman säger andra ställen att köpa på. Eller också inte köpa alls.
 
Ryggficka/fickor är vanlig hos den typen av plagg. Fördelen är att man kan lasta mer, nackdelen är att den är extremt knölig under en ryggsäck. Jag gillar jacktypen men när man ökar antalet fickor ökar knöligheten, vikten och risken att fastna i saker.
 
Ryggficka/fickor är vanlig hos den typen av plagg. Fördelen är att man kan lasta mer, nackdelen är att den är extremt knölig under en ryggsäck. Jag gillar jacktypen men när man ökar antalet fickor ökar knöligheten, vikten och risken att fastna i saker.

Tanken med just en smock och antalet fickor är ju just att slippa ryggsäck.
Sen verkar Garphyttan iofs ha som grej att dom kör ryggficka på alla sina jackor.
 
Ämnar Garphyttan bli ett slags "premium"-märke med samma prisnivå som Fjällräven? Synd. Jag gillade att deras TP-X-jackor kändes rätt överkomliga ha prismässigt.
 
Ämnar Garphyttan bli ett slags "premium"-märke med samma prisnivå som Fjällräven? Synd. Jag gillade att deras TP-X-jackor kändes rätt överkomliga ha prismässigt.

Jag tror (tror...) att ambitionsnivån är hög för kollektionen Garphyttan. Jag har också en känsla (känsla) att de inte kommer bli ”logo/märkes skadade” där loggan betingar en stor del av priset för plagget. Om (om) de går den vägen utan att plaggen får väsensskilda bättre kvaliteter så blir ett nu bra koncept vingklippt av de sk. räknenissarna.
 
Jag får ändå en känsla av att de högprofilerar sig genom att hämta hela estetiken och även en del medarbetare från. Fjällrävens Numbers -serie.och att mycket i deras marknadsföring andas samma friluftshipster./ Kalle Zackarias Wahlström -estetik. Dvs Friluftsliv men lite old school . Lite retro och bush-craftigt och en känsla av scouting på 50-tal. Liksom naturkompaniet säljer de "retro" arbetshandskar av läder , såna som brukar kosta 150 på Bauhaus för 599kr.

Obs : jag gillar det jag ser! Men allt lutar åt att de ämbar bygga ett livsstilsvarumärke med marknadsföring och krama ut priserna max. Fast deras produkter är asien-tillverkade på samma ställen som alla andra så det bygger ju mycket på design och insäljning.

Synd som sagt, för tp-x och de där jackorna sålde ju ofodrade praktiska polycottonplagg för typ 760kr jackan. Sånt går ju för tråkiga varumärken som inte bygger så mycket på marknadsföring och att skapa premium-känsla.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bjornhallberg Jacka och Shorts ersättare till ITAB Jokk och Traveller Kläder 1
Fidolf Itab T&P Trekking jacka Kläder 3
Gråbuse ITAB vandringsbyxa Kläder 12
Askel Regnjacka likt Itab Packaway Kläder 22
xblp Typ ITAB - fast för barn? Kläder 6
Aleks_T ITAB-byx ersättare! Kläder 17
superc0ntra Itab Hunting Anorak, nån som använt Kläder 10
tomiso Någon som testat T&P Pro Shell (ITAB) Kläder 14
axeman99 Itab fjeld eller fjeld light Kläder 4
waltruz Marmot precip vs itab packaway regnbyxor Kläder 18
Gun-valld Itab softshell jacka.. Kläder 1
melon ITAB Explorer? Kläder 1
mörtkungen Itab: Väst Thermal och regnrock Kläder 1
magnusma Itab Fjeld Kläder 14
Hejnrik ITAB Micro Puff Jacket, varm och prisvärd? Kläder 14
joask202 ITAB nyheter Kläder 6
avslutatmedlemskap160620 Itab Kläder 7
Nordstjärnan Tierra eller ITAB-behöver råd! Kläder 5
periskop Byxor: Fjällräven eller Itab Kläder 8
Aleks_T Softshell från ITAB, eller annat? Kläder 10
Foss ITAB vindblus OCH regnställ? Kläder 8
metrotiger ITAB, Skaljacka T&P Lazer Kläder 3
PetNor ITAB's Traveller byxa Kläder 15
magnusma Itab`s eskimo Kläder 1
Mr Doderhult jackor från itab! Kläder 7
xtrem REA på Itab Kläder 0
toas Erfarenheter från Itab? Kläder 7
Joakim Ambrosson ITAB Action T-shirt Kläder 11
brigas ITAB packaway damstolekar Kläder 2
Martin Fjäderlätt Itab Packaway - kass efter 2 år? Kläder 25
janåkes Kvaliteten på ITAB-produkter? Kläder 50
xyzxyz Passform ITAB Kläder 4
GJMC ITAB Packaway regnbyxor - fotöppning Kläder 9
ollefisk ITAB T&P All-Season Kläder 2
Viberg Rea på ITAB Windbreaker väst Kläder 0
joask202 Erfarenheter av ITAB dunparkas el. liknande? Kläder 7
dennis_h ITAB och storlekar Kläder 11
sajberjohan ITAB´s kläder Kläder 76
ceciliaw ITAB? Kläder 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...