Hälp! Vad hände?

Jag har hamnat i en liten krissituation.. Jag arbetar som guide i rätt tuff miljö och gör vandringar på upp emot 8 timmar per dag i stenig och ganska brant terräng samt i snö. Jag har haft detta jobb nu i två veckor och allt har gått bra tills igår.. Dagen efter en lång tur kände jag en ganska stor smärta i nedre delen av vaden som jag kände av när jag bara gick vanligt, vid tryck gör det brutalt ont och försöker jag stretcha är det ännu värre..Har haft benhinneinflammation tidigare för många år sedan, men detta är jag inte säker på vad det är? Det känns ca 10-15 cm över fotknölen..

Jag är för övrigt vältränad och har tränat mycket långdistanslöpning precis innan jag kom hit, varför jag har svårt att tro att det är nån slags benhinneinflammation..

Är det någon som vet vad detta kan vara? stressfraktur? Jag har tyvärr inte möjlighet att ställa in turer just nu, så får bita ihop. har lagt bandage och knaprar ipren i väntan på...
är mycket tacksam för tips och råd..
Mvh Ida
 
Kanske fått en inflammation i något muskelfäste? Benhinneinflammation ska väl inte helt uteslutas men hur stor risken är vågar jag inte ge mig på.

Oavsett vad så känns det som att vila är en del av behandlingen.
 
Googla på gubbvad. Där brukar det rekommenderas tåhävningar och magnesiumtillskott. Har ett par kompisar strax under 40 som fått den diagnosen.
 
Jag är ju bara 25, gubbvad drabbar ju tydligen främst medelålders män..symptomen stämmer inte riktigt heller. Har googlat en del och skulle tro att det är nåt slags komparment syndrom eller muskel sträckning, Hade en ganska brant nedstigning igår och det måste ha varit efter den det hände. Jag ska prova massera och stretcha ut och hålla tummarna för att bergsturen imorn går bra! Tack för svaren.