"Överbliven" hud vid viktminskning.

Kroppen är och förblir en balansvåg äter du för lite går du ner förutsatt att du äter dina måltider på rätt tid.
Alla som är involverade i specialtillsatsmedel har långa listor med vad du skall äta för snabba resultat. Långsamma resultat är lika bra. Med befästa kloka och goda vanor kan du dessutom hålla vikten.
Alla häso-, kostillskott etc kostar skjortan och äter du allsidigt och rätt behövs inte ett dyfs av dem.
Det handlar helt enkelt om en plan, ditt nya resten av ditt liv. Sen kör du på. ca 1 kg neråt i veckan så hinner du, kroppen och humöret med.
go tur
 
jag har styrkelyftar och kampsports bakgrund jag har de sista åren tränat normalt men ätit som vid elitsatsning, vägde som mest 116kg(182 lång), dock var det mesta muskler.. Men det är mycket att bära på så jag beslutade att gå ner till samma vikt jag hade när jag gjorde GU på FJS, 90kg.. Men kostkontroll och mycket kardioträning så gick jag under 1,5 år ner till 89kg(ca. 70% av viktnedgången vart muskler)... Jag är dessutom 45 år gammal, märker inte av löst skinn.. Skulle säga att jag är i det närmaste i så bra form man kan vara.. Vikt är lömskt, trådskaparen tycker att han är fet vid 90kg, det är inte jag, troligtvis beror det på större muskelmassa.. jag säger därför: det är inte "vad" du väger utan "hur" du väger!! kör hårt..

Mitt nya mål är att komma under 10% kroppsfett, bara för att se om det går..Ligger idag runt 14%
 
jag har styrkelyftar och kampsports bakgrund jag har de sista åren tränat normalt men ätit som vid elitsatsning, vägde som mest 116kg(182 lång), dock var det mesta muskler.. Men det är mycket att bära på så jag beslutade att gå ner till samma vikt jag hade när jag gjorde GU på FJS, 90kg.. Men kostkontroll och mycket kardioträning så gick jag under 1,5 år ner till 89kg(ca. 70% av viktnedgången vart muskler)... Jag är dessutom 45 år gammal, märker inte av löst skinn.. Skulle säga att jag är i det närmaste i så bra form man kan vara.. Vikt är lömskt, trådskaparen tycker att han är fet vid 90kg, det är inte jag, troligtvis beror det på större muskelmassa.. jag säger därför: det är inte "vad" du väger utan "hur" du väger!! kör hårt..

Mitt nya mål är att komma under 10% kroppsfett, bara för att se om det går..Ligger idag runt 14%

Du har rätt att det självklart skiljer mellan personer som har mer eller mindre muskelmassa. Men är man inte riktigt muskulös så är >90kg för en kille på 180cm klart överviktigt. Jag själv kom upp i nästan 86kg (182cm) och kände mig bra plufsig, då har jag ändå en del muskler. Men det handlar inte bara om exakt hur mkt fett man har, mycket är hur man känner sig också. Det är inte fel att ha lite fett kring musklerna heller egentligen, bara man mår bra.

Man behöver ingen värstingdiet för att gå ner i vikt om man är beredd att göra det rätta - träna. Vad man kan träna beror på vem man är och om man har ev. krämpor eller skador. Många överviktiga har problem med knän och leder, då skulle jag tipsa om simning och cykling, eventuellt rodd..saker där man inte står och hoppar, men som ändå stärker musklerna kring knäna.

Skippar man bara sötsakerna och _ölen_ och tränar så intensivt man kan 4 ggr i veckan så kommer resultaten GARANTERAT. För mig funkar HIIT-pass bäst för att kunna hålla motivation och köra skiten ur mig. Dvs intervaller. Jag brukar köra pass med 40 sekunders kämpa, och 20 sekunders vila. I ungefär 25 minuter. Tycker det ger mycket mer än att gå ut och springa en halvtimma, då jag alltid kan motivera mig att maxa ur kroppen varje 40s-period eftersom jag vet att jag får vila sen (om än bara 20s).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tango Vad tänka på vid köp av simglasögon? Träning och hälsa 3
Grollen Behöver hjälp med höftsmärta vid promenad Träning och hälsa 15
veni LCHF diet, funkar den vid vandring? Träning och hälsa 33
hannulan Träning vid korsbandsskada Träning och hälsa 9
Newlin Vad lyssnar du/ni på vid träning... Träning och hälsa 17
ADL Domnar i fingrar, arm och tå vid löpning Träning och hälsa 6
lutzen Får halsont vid träning Träning och hälsa 16
cyklajämt illamående vid träning Träning och hälsa 16
kalkylia Mat vid nattjobb? Träning och hälsa 4
kalkylia Hur tränar man vid 12timmars nattjobb? Träning och hälsa 2
schweingaard Knän och leder vid hög vikt? Träning och hälsa 3
schweingaard Ryggproblem vid styrketräning Träning och hälsa 23
fibbla ryggont vid situps Träning och hälsa 11
mielo Kroppens energiförbrukning vid olika temperaturer.. Träning och hälsa 2
Maua Kamelback vid löpning! Träning och hälsa 5
Micke85 Problem vid löpning.. Träning och hälsa 14
A.S. Talang vs Träning vid löpning! Träning och hälsa 23
Haddock Illamående vid kullerbytta Träning och hälsa 6
mararv MD vid löpning Träning och hälsa 13
grodanbolle Ont på framsidan av vaden vid löpträning. Träning och hälsa 19
Nilla_Nilla Varför blå om läpparna vid träning??? Träning och hälsa 6
Johan es Ont i ryggslutet vid cykling Träning och hälsa 10
bigfoot Taktik vid långlopp? Träning och hälsa 3
plp Ont i ben i på ovansidan av foten vid löpning. Hjälp Träning och hälsa 3
Avslutat1001 Träning vid förkylning / halsont? Träning och hälsa 6
grodanbolle Kostillskott vid tränig? Träning och hälsa 29
grodanbolle Håll? Andning vid träning? Träning och hälsa 19
Danne W Ont under trampdynan vid löpning Träning och hälsa 5
peppe_malmqvist Träning för att klara "väggen" vid Ultramarathon Träning och hälsa 4
bennyo Huvudvärk vid träning Träning och hälsa 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.