INGEN klätterklubb i Växjö!?!?!?!

Detta måste väll nästan ses som en skandal. Det finns en klätterklubb i Värnamo och en i Ljungby men INGEN i Växjö trotts att Växjö är större än båda orterna tillsammans. Någon som delar min tanke?
 
Vad är det för skandalöst med det?
Privilegiet att ha en etablerad klätterklubb i sin hemstad är ingen rättighet.

Att det inte finns någon i Växjö beror endast på att ingen startat någon...
 
Kan ju vara så att detta är en förundersökning vad det gäller intresse för en klubb :)

Ja det tycker jag nästan vore bra! Någon borde starta en klubb i Växjö.

Håller även med Slan att det är ett privilegium att ha en klubb som är välettablerad i sin stad. Tycker att intresset för att ha en klubb i de flesta städer borde vara något att sträva efter. Även om Växjö inte bjuder på stora klättringsäventyr så går det ju med en klubb anordna tripper och resor till områden med större klättringsmöjligheter.
 
Även om Växjö inte bjuder på stora klättringsäventyr så går det ju med en klubb anordna tripper och resor till områden med större klättringsmöjligheter.

Inser att jag möjligtvis är något sen på den här bollen men om det är så att ditt intresse för en klätterklubb i Växjö främst är för att kunna anordna resor till klippor över en helg eller dylikt så är du välkommen att kontakta mig. Vi är några stycken som roar oss med det, numer utan någon klätterklubb.

Mvh Mikael
 
Uppdatering

Återupplivar den här tråden en smula ifall någon skulle trilla in.

Nu finns det en klubb i växjö igen med ca 50 medlemmar, planen är att fortsätta expandera och sprida intresset för klättring i växjö. VI har de senaste åren även utvecklat uteklättringen runt växjö de senaste åren rejält med flera nya områden, dessa kan hittas här (notteryd är störst med ca 130 problem, men med mycket utvecklingspotencial): https://27crags.com/areas/311#56.87830000000002,15.044625927734387,10z,

Växjö klätterklubb finns på facebook.

Mvh
Alfred
 
Var nere hos er på Smålandscupen! Mycket trevligt!
Hur ser läget ut med trad/sport och multipitches i Växjö? Finns det något intressant kan jag utföra ännu ett "studiebesök".

Mvh Ossy, Klätterskolan Jönköping
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...