Gissa position

hur får du till det med den samiska ortografin? Redigerar du inläggen i ordbehandlare eller kan du Ascikoderna?

Kan koderna, men det är Unicode snarare än ASCII.

Det här kanske inte alls stämmer men jag skriver ändå ned en gissning.

Jojoleden och utsikt från passet mellan Kuopervagge och Kaskasavagge med sjön i Kaskasavagge och Knivkammen/Kaskasanjunnjetjåkka?

Det stämmer mycket riktigt inte alls. ;)
Jojoleden ingick inte i turen.
 
Jaså inte det heller. Tja, man borde väl känna igen en topp man varit uppe på. Så då säger jag att toppen längst till höger i bild 2 inte har höjdsiffran 1892, ett par km norr om höktopparna. . :)
 
Så då säger jag att toppen längst till höger i bild 2 inte har höjdsiffran 1892, ett par km norr om höktopparna. . :)

Det är dock precis vad den har. :)
Pölen är alltså smältvattensjön nedan Moarhmmábáktiglaciären och bilden är tagen ungefär halvvägs upp på toppen 1810. Den kan jag för övrigt varmt rekommendera som utsiktstopp, om inte annat för det häftiga perspektivet emot just Höktopparna.

Återstående bild #1 är tagen dagen därpå...
 
Nja, tror att bild 1 är från i närheten av renvaktarstugan en dryg halvmil norr om mårmastugan. Fjällen i mitten är då bl.a Suorivarri (1161).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.