Gissa position

Sista bilden är tagen från en förtopp, som jag tror besöks flera gånger om året. Tror inte huvudtoppen besöks ner än enstaka tillfällen per år eftersom normalvägen dit längs ryggen på bild är lång, och bitvis lite luftig
 
Stod du på första bilden på Sydtoppen och fotade Stortoppen och i andra bilden står du på Nordtoppen (som väl går att nästan vandra upp på från norr tror jag mig ha läst) och fotar Stortoppen? Det börja låta som en Python-sketch det här. :)

Peter
 
Stod du på första bilden på Sydtoppen och fotade Stortoppen och i andra bilden står du på Nordtoppen (som väl går att nästan vandra upp på från norr tror jag mig ha läst) och fotar Stortoppen? Det börja låta som en Python-sketch det här. :)

Peter

Lite närmre, men denna topp är enklare vandring än till Stortoppen. Här är en bild som visar omgivningen bättre
 

Bilagor

  • Sarek-157.jpg
    Sarek-157.jpg
    34.2 KB · Visningar: 323
Fritt fram att lägga ut ny bild

Ett ordentligt miljöombyte jämfört med förra gåtan.

Bilden är tagen i morgonsol från en sommarled. Något hundratal meter norrut från fotoplatsen finns ett rastskydd för friluftsfolk -- vandrare som icke-vandrare. Vilket rastskydd rör det sig om?
 

Bilagor

  • sfgsdgytru.jpg
    sfgsdgytru.jpg
    37.7 KB · Visningar: 239
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.