Rävjakt

"de skjuter bort lite av överskottet av rovdjur"
Förklara?
Inte än massa hänvisningar hit och dit!

De flesta jägare har ett väldigt STORT behov av bekräftelse och använder sig av en massa argument för att upprätthålla detta behov.
De lider ofta av väldigt dåligt självförtroende och skaffar sig ett gevär för att kompensera detta.
Jag menar inte att alla gör det men de flesta.
Andra faktorer som påverkar upprätthållande av jakt är: makt, rädsla, spänning och grupptryck.
Jag tror inte att det handlar om jaktinstinkt längre den mat vi behöver kan lätt inhandlas i närmaste butik.
Spänning kan man söka på annat håll så slipper djuren lida.
Det är få inom media som vågar ifrågasätta jakten. Jägarna är en alldeles för stor grupp att ge sig på. Man kan också undra över varför jägarna måste gå omkring med orange kläder? Ser dem inte
skillnad på en människa och ett djur?
Naturen har klarat sig i miljoner år utan människan.

"De flesta jägare...."
S U C K .

Slå en signal till Aftonbladet. De gillar att anställa folk med hög slutledningsförmåga och känsla för källkritik.
 
"de skjuter bort lite av överskottet av rovdjur"
Förklara?
Inte än massa hänvisningar hit och dit!

De flesta jägare har ett väldigt STORT behov av bekräftelse och använder sig av en massa argument för att upprätthålla detta behov.
De lider ofta av väldigt dåligt självförtroende och skaffar sig ett gevär för att kompensera detta.
Jag menar inte att alla gör det men de flesta.
Andra faktorer som påverkar upprätthållande av jakt är: makt, rädsla, spänning och grupptryck.
Jag tror inte att det handlar om jaktinstinkt längre den mat vi behöver kan lätt inhandlas i närmaste butik.
Spänning kan man söka på annat håll så slipper djuren lida.
Det är få inom media som vågar ifrågasätta jakten. Jägarna är en alldeles för stor grupp att ge sig på. Man kan också undra över varför jägarna måste gå omkring med orange kläder? Ser dem inte
skillnad på en människa och ett djur?
Naturen har klarat sig i miljoner år utan människan.

Haha! Det här var det fånigaste och sopigaste inlägget på länge! Instämmer med föregående talare. Sök jobb på Aftonbladet, Ding Ding Värld. Haha, klockrent!

/M
 
Okunskap är sorligt

Det är ju verkligen beklämmande att läsa inägg från klagande lager och thure som tydligen inte förstår hur jakt fungerar.
Det skulle verkligen behöva ingå i läroplaner och även i barnprogram på tv enkla grundläggande kunskaper om jakt som alla kan förstå.
Jag ska ta och kontakta de olika skolorna i min närhet och informera dessa om grunläggande
kunskaper om jakt och natur.

De är säkert intresserade av att någon rutinerad naturmänniska kommer dit och förklarar hur det fungerar.
Jag var för några år sedan och pratade på en skola och det föll väldigt väl ut.
Har försett den skolan med arbetsmtrl inom trä och slöjd och de är väldigt tacksamma,det är verkligen roligt att hjälpa till.
 
Bara roligt att hjälpa till...

Jag har nu kontaktakt tre skolor i min närhet.På alla tre skolorna var de väldigt intresserade
och vi har börjat med att bygga fågelholkar och även att fågelskåda.
Tog med mig mtrl för 35 holkar till varje klass och barnen byggde väldigt fina holkar och barnen var väldigt nöjda när de insåg att de hade varit medverkande till att fågelfamiljer hade någonstans att bo.
Det är roligt att hjälpa till och att se barnens glädje när de bygger och donar med tex en fågelholk

Inte lika roligt är att inse att klasserna tidigare brukar bygga lådor av trä.Små lådor av ohyvlade 1"x5
Men nu mer räcker inte pengarna till...

Seriöst? Vad är det för fel på det här landet längre?
Är vi för upptagna av att fullfölja USA :s önskan att kriga i något land tex Afganastan? Eller?

Jag tog saken i egna händer och hyvlade fram så att det räckte till 35st gavlar:sidor,botten och tak.
Gångjärn gör skolan av läder...

Jag fick en kram av personalen...

Detta var endast en klass...

Alla som läser detta tycker jag bör tänka till och fundera vars vi är på väg.

Det finns måånga klasser runt om i landet...
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...