November

Vilka friluftsaktiviteter kan man ägna sig åt under November i närheten av Uppsala? Känner att jag inte kan sitta still. Har gjort en hel del vandringar i Uppsalatrakten den senaste tiden så vandring är inte det jag är mest sugen på men om det skulle vara möjligt även om vädret inte är det bästa så ger jag mig gärna iväg till fjällen.

Annars skulle jag gärna ge mig ut på andra äventyr. Havspaddling känns inte så aktuellt då det är så kallt i vattnet skulle dock kunna tänka mig lite canadensar paddling.

Har planerat att cykla en del under November men skulle behöva förslag på fler aktiviteter eftersom jag är så sugen på friluftsaktiviteter nu trotts att årstiden inte är den rätta. Om det är någon som är sugen att hänga på så är det bara att ni gör det
 
Svårt att ge tips när du nästan uteslutit allt =)

Har själv inte vandrat i Fjällen denna tiden på året men misstänker att snön börjat lägga sig i större delarna av fjällkedjan. Så jag tror inte det är någon höjdare även om jag själv inte provat det.

Canadensar paddling kolla in http://www.frilufts.se/uppsala för tips om turer. Kan även tipsa om att paddla i Färnebofjärden. I övrigt får man nog inrikta sig på att kolla på bilder från gammla turer och planera inför nya.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.