Lära sig rida och att rida

Guest

Gäst
Var lär man sig rida? Helst western-ridning, helst en en- eller tvåveckorskurs under sommarhalvåret så att jag sedan vet om det är läge att fortsätta?

Finns det någonstans där man kan göra längre turer till häst i Skandinavien, runt en vecka kan vara lagom att börja med? Både för nybörjare och mer avancerade.

/Patrik
 
Thomas Lind Fjälläventyr tycker jag verkar nice, en vecka för 4900:- -> 6900:-, har både turer med basläger eller "vandringstur" där man har nytt läger varje kväll (de kallar det trailtur). Håller till kring Sälen. Har själv funderingar på att fara dit en sväng.

Sedan finns det även turridning i Ammarnäs, hitar ingen bra info på nätet, men på http://www.ammarnas.com borde du kunna hitta ett telefonnummer i alla fall för att höra med dem. (Dock mest med islandshästar) Ammarnäs turistinfo: 0952-600 00

Meddela gärna om du hittar något bra.

/ Nicke
 

Guest

Gäst
Hur svårt kan det vara att lära sig rida, vi börjar i södra Sverige och jag bör ha lärt mig någonstans vid norra Skåne...

Hmmm, arbetsfördelningen verkar lite sned. Du gör allt kul och jag allt tråkigt - men för att lära sig rida kan det kanske vara värt det. Förresten, gör du mig sällskap i Argentina efter Sverige-turen?

Planering kan vi börja bums. Det är bara att skicka ett mail!

/Patrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver När det inte vill sig riktigt Övriga aktiviteter 2
Grinchen Rida i Sydamerika Övriga aktiviteter 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.