Låtar till playlist vid namn "Fjällvandring"?

+1 på detta, inga låtar fattas, alla är överflödiga. :)
Men för var och en efter behag..
Skulle heller inte få för mig att gå runt med musik i öronen på fjället men jag har för det mesta ändå någon låt i hjärnan som jag går och trallar på när jag är ute och traskar. Men jag ser listan mer som ett soundtrack som får en att längta, att minnas. Tror att det var detta som trådstartaren var ute efter också.
 
Har ni några synpunkter på min playlist vid namn Fjällvandring? Har jag glömt bort något riktigt bra som inte får fattas?

Innehållet, utan spelordning, ser i skrivande stund ut så här för den som inte använder Spotify:

Society - Eddie Vedder
Long Nights - Eddie Vedder
Rise - Eddie Vedder
Setting Forth - Eddie Vedder
Far Behind - Eddie Vedder
To The Mountains - Bigbang
No Place Nowhere - Bigbang
Misty Mountains - Richard Armitage
Song Of The Lonely Mountain - Neil Finn
East Of The Mountains - Downhill Bluegrass Band
The Mountain - Maxida Märak & Downhill Bluegrass Band
Country Home - Neil Young
Early Morning Rain - Neil Young
Pochahontas - Neil Young
Natural Beauty - Neil Young
See The Sky About To Rain - Neil Young
Overcome - Live
Wanderlust - Mark Knopfler
500 Miles - Rosanne Cash
Wildflowers - Tom Petty
Time To Move On - Tom Petty
Wake Up Time - Tom Petty
The Wild Country - Chris Whitley
With Arms Wide Open - Creed
The Long Way Home - Norah Jones
On The Road Again - Canned Heat
Green Rolling Hills - Emmylou Harris
Wayfaring Stranger - Johnny Cash
Country Road - John Mayall
Walking Blues - Bonnie Raitt
I Egne Hender - Finn Kalvik
Song To The Siren - Tim Buckley
I Lived - OneRepublic
Counting Stars - OneRepublic



Riktigt bra lista!!
 
All form av musik i öronen går bort på vandringar! Men om musik måste väljas så blir det allt med Keiko Matsui och då får det bli den stunden på kvällen man lägger sig i hammocken för att koppla av en liten stund innan man drar sovasäcken över huvudet...

Mvh troswe
 
Brukar föredra att gå utan musik men om det ska vara musik så blir det för egen del mer åt ambient och post-rock-hållet. Exempel på plattor:
Helios - Eingya
Biosphere - Substrata
Boards of Canada - Campfire Headphase
Mogwai - Hardcore Will Never Die, But You Will
Sigur Ros - ()
 
Tips: Jag brukar ändå gå och nynna på nån låt som fastnat i hjärnan så flera gånger har jag passat på att lära mig några låttexter på låtar jag gillar, gärna m många verser. Skriv ut ett A4 med tättskriven lyrics så blir det betydligt roligare att nynna när man kommer längre än till refrängen...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Far from any road med The handsome family bör finnas med och öven nåt med Calexico.

Men själv lyssnar jag bara under tågresan givetvis - aldrig nör jag vandrar.
 
Jag sällar mig till de som helst bara lyssnar till vinden och mina egna tankar men här kommer mina förslag....

The Long road/Going home/Mark Knopfler
Brothers in arms/Dire Straits
En del med Vangelis från albumen Antarctica, 1492 och Chariots of Fire
En del Tangerine Dream, t.ex. Kiev mission, Choronzon, Horizon, Beach Theme och mycket annat
Vintersaga/Jerry Williams
En hel del Louis Armstrong, Alice Babs och Duke Ellington

och min egna favorit när skitvädret drar in och det bara är att lunka på tills tältdags, Fredmans sång nr. 21 (Så lunka vi så småningom....).

Peter HP
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...