Någon som har erfarenhet av Black Diamond Prime pjäxor?

Måste skaffa ett par nya Dynafitkompatibla pjäxor och hittade ett par Black Diamond Prime i min storlek och till ett bra pris. När jag googlade på nätet hittade en del motsägelsefulla tester där ena var väldigt positiv och den andra var negativ till pjäxan. Tänkte höra om någon annan har erfarenheter av Prime att dela med sig av.
Ser att det dyker upp en del klagomål på BD innerskorna. Att det ska vara generellt mindre/trångare än genomsnittet. Hur är det med den saken?

Jag har ett par Black Diamond Justice med en midja på 110mm som kommer användas ihop med pjäxan. Jag är inte ute efter ett par tunga freeridepjäxor då jag idag har ett par Techninca Cochise (ej Pro Light, eller vad den nu heter) där jag kan byta ut sulan till en AT sula istället. Utan är ute efter ett par smidigare och lättare alternativ som funkar bra på platten och uppför, men ändå klarar utförsåkningen tillräckligt bra för mina Justice.
 
Mitt ex skaffade ett par som hon fick grymt ont i fötterna av så fort hon spände åt dem. Troligtvis var de för smala för henne. I övrigt inga direkta klagomål.

Det enda tipset jag har är att verkligen prova ordentligt och spänna åt pjäxorna och stå ett bra tag (typ en halvtimme) i "skidläge" med lätt tryck på framfoten.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.