nybörjare rand/utförs

Jag har precis bytt från snowboard till skidor efter 17 år. Detta pga att jag fått upp ögonen för randonee. Jag tänkte köpa utrustninge och undrar vad ni tror om att köpa rand. utr och åka med den i pisten istället för att köpa "vanlig" utförsutr.? Är det svårare att lära sig ordentligt på randonee? Jag är ingen total nybörjare, tar mig ju ner i pisten och lite lättare offpist som det är nu.
 
Jag har precis bytt från snowboard till skidor efter 17 år. Detta pga att jag fått upp ögonen för randonee. Jag tänkte köpa utrustninge och undrar vad ni tror om att köpa rand. utr och åka med den i pisten istället för att köpa "vanlig" utförsutr.? Är det svårare att lära sig ordentligt på randonee? Jag är ingen total nybörjare, tar mig ju ner i pisten och lite lättare offpist som det är nu.

Ska du inte köra grymt hårt eller är riktigt tung så funkar randoprylar hur bra som helt.

Kan tipsa om riktigt bra priser på vissa randoprylar på sportconrad.de just nu. Lite utrustning inför nästa år som är provad som nu säljs ut.

Har du tänkt att gå mkt uppför så rekommenderar jag att du går på dynafit-bindningar direkt. Nackdelen är att skon måste vara kompatibel. Men bra mkt lättare och trevligare på vägen uppför :D
 
Vill bara säga att jag helt håller mer föregående talare. Själv väger jag 97 kilo, kör hårdare än de flesta och har inga större problem med utrustningen (har haft ett och annat tjuvlös men se bara till så att frambindningen sitter i ordentligt innan man lägger fullt bromstryck på hårt underlag).
 
Håller med föregående, dynafitprylarna funkar alldeles utmärkt även vid piståkning under normala förhållanden. Rätt inställda sitter de stabilt och löser inte ut förrän de verkligen ska, precis som rätt inställda alpinprylar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.