• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

jobba i norge!?

Har tidigare skrivit in till forumet och frågat runt om billiga jorden-runt biljetter och fått många intressanta svar. Men, det är ju ändå inte helt gratis, så jag måste tjäna ihop lite pengar till resan. Tänkte söka jobb på fabrik i Norge. Har jobbat på fiskefabrik där innan, men denna fabrik har inga lediga tjänster nu, så jag undrar om någon vet någon fabrik som de vill rekommendera eller har några tips om fabriker som de vet anställer säsongsarbetare.
Tacksam för alla tips!
Mvh
Annie
 
hej

Jag har jobbat på sørvær fiskeindustri (i finnmark). Där var det jättekul att jobba och en massa övertid! Nu är det nog lite sämre med jobb däruppe, inte nå speciellt med övertid och det är nog kanske svårt att få jobb? Som det ser ut så verkar det vara lite jobb överallt på fiskeindutrierna, men jag kan ju ha fel förstås - och det finns ju MÅNGA så nån kan ju gå sämre/bättre än andra? Jag tror det är bättre på laxodlingarna och deras industrier än de som sysslar med torsk osv! Om du vill tjäna mer pengar, orkar jobba hårt och inte är rädd för vatten borde du istället fundera på att hoppa med på någon trålare! Fabrikstrålarna brukar ta ombord tjejer, du behöver egentligen en säkerhetskurs men det brukar visst många sponsra.. - om de har lite folk. Det kan nog kanske vara svårt att komma ombord på en trålare också men mer peng och mer jobb blir det nog ganska säkert! :eek:)
 
trålare låter spännande!

Aha, det kanske är trålare man ska satsa på då...
Har du erfarenhet av någon särskild eller har du hört det från någon du känner? Om du vet mer detaljer angående trålarna får du gärna skriva mer! Låter väldigt lockande! Det är jag och min kille som ska åka, du sa att de gärna tar ombord tjejer, vet du om de tar emot killar i samma utsträckning, annars kanske det blir svårare... vad tror du?

Du kanske till och med har telefonnumret till fabriken du jobbade på i Finnmark? I så fall skulle jag vara jätte tacksam om du skulle vilja dela med dig av det till mig!

tack så mycket för ditt svar!
Mvh
annie
[Ändrat av AnniePalstam 2003-10-10 kl 12:04]
 
Nej, jag har ingen erfarenhet av att jobba på en.. jag gick säkerhetskursen och skulle väl egentligen på en men då började jag precis syssla med andra saker så det blev aldrig nån trålare för mig. När man fick höra om många minusgrader,storm,orkan,iskallt vatten och vågor som slår över båten samtidigt som man har 12 timmars skift med att hacka is lät inte så lockande i mina öron.. :)

Men jag har flera kompisar som är på trålare och de tjänar rätt bra, 350000 på 6 mån eller nåt sånt. Killar tar de helst, vad jag vet så är det bara fabrikstrålarna som tar ombord tjejer. Man tjänar minst på dessa trålare, tjänar ofta mycket mer på de små eller medelstora då de brukar dela upp fångsten bland fiskarna.. alltså mycket fisk = mycket pengar.. på fabrikstrålarna är det vad jag vet timmesbetalning eller nåt sånt. En annan bra sak med att jobba i Norge så får man ju en massa!! tillbaka på skatten de första åren!

Jag har en massa telefonnummer till rederier som har trålare men vart 17 jag har lagt den listan är jag lite osäker på? Ska se om jag hittar den...

Tryggast är det nog att jobba på våren/sommaren.. om hösten/vintern är det mycket blåsväder!! Lättast arbete och mest peng är visst när de fiskar efter räkor! :)

Sørvær fiskeindustri kan du glömma just nu, de har väldigt lite arbete och tar visst inte in några. Men prova undersök lite på denna adress:
http://www.norwayseafoods.com/norsk/index1.html
 
Rogen

Är väldigt intresserad av att jobba i Norge, så droppa mig ett mail (Din email är inte utlagd) när du hittar listan så vore det super!

Mvh
Linus
 
oj, jag trodde det gick att skicka mail till mig även fast inte adressen var synlig? shit! :)

Jag letar efter listan just nu, men det är några "ton" med papper här... men jag vet jag har sett det ganska nyligen.. jag skickar mail till dig så fort jag har den! Den kan ju förstås vara lite oaktuell nu idag eftersom det var nåt år sedan jag gjorde den? :)

Medans jag letar kan ni titta på den här sidan:
http://www.toby.no/
(lite info om livet på en trålare)
 
en ivrig jobbsökare...

Hej David, undar bara hur det går med listan... skulle vara jättetacksam om du ville skicka den till mig också om/när du hittar den, tack på förhand!
Mvh annie

anninona@hotmail.com
 
Jag har inte haft tid att leta så mycket efter listan men ska göra det nu under helgen! :)

Det finns också några nummer där på Toby's sida som ni kan börja med! Jag har dock en "bunt" till.. jag skickar mail till er så snabbt jag kan! :)
 
Har fått jobb!

Hej!
Tack för all hjälp och tips!
Har nu lyckats få jobb på Austevoll Fiskeindustri hela vinter/vår säsongen. Känns bra att pengarna kommer börja rulla in!
Mvh Annie
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jennygirl Jobba i Hemsedal/Trysil! Reskompis 0
ÄventyrsCompaniet Jobba/resa utomlands Reskompis 0
Hamplan En Norge vandring i sommar Reskompis 0
Pumba Sällskap till sommarens Norge resa sökes. Reskompis 0
LUKA Vandringkompis sökes till Rago NP/Norge V. 38! Reskompis 0
Pumba Klättring, snorkling, vandring fina natur gärna Norge Reskompis 0
andyyy Norge/Preikestolen - midsommarhelgen Reskompis 1
freddag Vårvinterfjälltur, mars-april, kanske södra Norge? Reskompis 4
Joakim Ambrosson Vandring Norge/Sverige Reskompis 1
shusplash Vandra Norge! Predikstolen, Trolltunga, Jotunheimen Reskompis 3
cult_society Norge v.30 2014 Reskompis 2
Sören Pettersson Danmark (sydstenen) - Norge (Knivskjelodden) Reskompis 0
kalle2 Bilresa t Norge Reskompis 0
Moxer Äventyrs kompis i Norge i juli? Reskompis 1
kalle2 Norge vecka 27el senare Reskompis 2
erixon spontanresa till Norge Reskompis 13
Annelie3 Vågsurfing tripp till Norge? Reskompis 0
snusmumriken83 2platser till storulvån i bil ikväll (2juli) eller norge Reskompis 6
Dr.Jones 1 plast i bil: Malmö till Tromsö via Höga Kusten 6/7-08, retur via Norge Reskompis 1
keerik Vandrings/resekompis i Norge 12/7 -- 27/7 Reskompis 1
gvali Norge 5-8 juni Reskompis 0
jimpaw cykelpolare till Norge sökes. Reskompis 4
tinchen sista minuten sällskap:Kvikkjokk-Norge Reskompis 1
karlp familjevandring norge Reskompis 1
anders_m Samåkning Norge Reskompis 0
lkjck Norge Reskompis 0
remling Äventyr i Norge Sommar! Reskompis 0
vandringsman Sökes mjuk o god tjej som har lust att cykla i Norge?! Reskompis 0
yogi_doo Fjällvandring Klimpfjäll(Sv) -> Norge; ~ Aug 15 - 30 Reskompis 0
cjonsson Fjällvandring i Norge 20-25/26 aug ??? Reskompis 0
niklasr Toppturer i Norge i vår Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.