Strang pa Makalu med Syrgas...

Jag bedommer honom bara pa vad han sager och gor.

Du vet citat e sadant man sager och som aterges ordagrant.
I det här fallet är det du som citerar en tidningsartikel. Det är en annan sak än att citera Sträng. Var du inte närvarande under intervjun vet du inget om den exakta ordalydelsen. Hoppas vi har rett ut sidonumret om citat nu, för det är inte vad saken handlar om.

Det är inte god stil att offentligt nedvärdera (bedöma, med ditt språkbruk) någon utifrån uppgifter i massmedia.
 
snälla..

Jag förstår verkligen vad TS menar men hmmm vem fan hade tackat nej till en betald resa till himalaya..?
 
Jag ska maila och fraga om han staller upp pa en intervjuv med mig efter sommaren. Till dess ska jag inte saga nagot mer om honom.
 
Alltså vissa här har lite snevriden syn på FS.
Som han skriver i 7+7+7 spelar det ingen roll om femtioelva har gjort något likadant före.
Det är den individuella prestationen som räknas. Om man hela livet ska jaga efter att överträffa andra och inte sig själv så utvecklas man inte överhuvudtaget!

leave no stones unturned

Robin H
 
E9climbing, känns som du söker efter nån typ av erkännande eller bekräftelse i dessa trådar du skapar. Varför inte ge sig ut på dina drömmars äventyr?
 
Hahaha, tyckte också att det där var rätt kul. Trött efter en mycket lång dag på jobbet och jag har bara läst att E9 skrivit massor i Shishapanga-tråden. Inga åsikter mer än det men alternativen var hyfsat tuffa, åtmisntone det ena.

Väx upp eller ta livet av dig.
Börjar bli lite tröttsamt med David mot Goliat historier
 
E9 Climbing kan svara för sig själv och gör det ju också på ett sätt som retar vissa.

Den som gjort "Fisken" på Marmolada behöver inte bevisa alpin kompetens.
 
E9 Climbing kan svara för sig själv och gör det ju också på ett sätt som retar vissa.

Den som gjort "Fisken" på Marmolada behöver inte bevisa alpin kompetens.

Nej, men den som skapar inlägg på Utsidan bör uppvisa social kompetens... tycker att många Davids inlägg är både plumpa, onödigt aggressiva och verkar vara skrivna av en allmänt bitter och otrevlig person. (Har inte träffat honom personligen så jag tolkar bara det han skriver)

OM vi nu har en svensk klättrare som kan få respekt för sina prestationer så är det väl synd om denne förstör sitt rykte med att vara ett allmänt arsle... Jag är väl knappast den ende som väljer klätterpartners jag även står ut att umgås med...

/M
 
Alltså vissa här har lite snevriden syn på FS.
Som han skriver i 7+7+7 spelar det ingen roll om femtioelva har gjort något likadant före.
Det är den individuella prestationen som räknas. Om man hela livet ska jaga efter att överträffa andra och inte sig själv så utvecklas man inte överhuvudtaget!

leave no stones unturned

Robin H

Jag såg Fredrik Sträng i Göteborg i onsdags och han levde dessbättre inte upp till mina skräckvisioner om en självförhärligande psykopat :) Men han blandade ändå ödmjukhet med sanningsrelativism på ett lite kusligt sätt. Jag trodde t ex att han bestigit Everest EN gång (och missat en gång, med Flock), under föredraget framställdes det som två gånger. Men jag kanske har fel.

Om den personliga prestationen är det centrala så kan man ju undrar varför man hävdar världsrekord och med enbart retorik grundlägger ett större rykte än det kanske finns grund för.

Jag har mindre emot Sträng nu än innan föredraget (ja, han har duperat mig), men en del får en ju att fundera lite. :)
 
Nej, men den som skapar inlägg på Utsidan bör uppvisa social kompetens... tycker att många Davids inlägg är både plumpa, onödigt aggressiva och verkar vara skrivna av en allmänt bitter och otrevlig person. (Har inte träffat honom personligen så jag tolkar bara det han skriver)

OM vi nu har en svensk klättrare som kan få respekt för sina prestationer så är det väl synd om denne förstör sitt rykte med att vara ett allmänt arsle... Jag är väl knappast den ende som väljer klätterpartners jag även står ut att umgås med...

/M

Man kan alltid skymma sakfrågor genom att debattera debatten. Det E9 climbing gör är att, liksom Corax, försöka lyfta fram att vissa klättrare/äventyrare kommunicerar och marknadsför sina prestationer på ett sådant sätt att mottagaren av budskapet kan tro att dom utfört något större än vad som varit fallet. Att sådana avslöjanden inte alltid är så populära ser vi ju flera exempel på i många av Utsidans forum.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bjorn_osterlind Syrgas i Himalaya Expeditioner 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...