Rätt så väl bemött på XXL

En intressant (icke-)observation är att jag inte har sett XXL sälja exemplar till nedsatt pris pga att de är (måttligt) begagnade. Frågan är om de inte helt enkelt kör fulingen och snyggar till skorna och sätter upp dem på hyllan igen och säljer dessa till nypris?

Med butiker som tillåter inbyte av begagnade varor bör man nog vara lite skeptisk till som kund. Man bör med andra ord förvissa sig om att de "nya" skorna man köper verkligen är nya.


Så ”fula” tror jag dom ens är på XXL. Dom lade ner mina f.d skor i originalkartrongen tillsammans med en lapp ”100 % ej nöjd” och någon fler lapp där det stod min åsikt ”klämmer” och som jag fattade saken så skulle dom returnera skorna någonstans.

Per (trådskapare)
 
En intressant (icke-)observation är att jag inte har sett XXL sälja exemplar till nedsatt pris pga att de är (måttligt) begagnade. Frågan är om de inte helt enkelt kör fulingen och snyggar till skorna och sätter upp dem på hyllan igen och säljer dessa till nypris?

Med butiker som tillåter inbyte av begagnade varor bör man nog vara lite skeptisk till som kund. Man bör med andra ord förvissa sig om att de "nya" skorna man köper verkligen är nya.

Hej
Har jobbat på XXL och vet att dessa skor får man inte sälja vidare, utan tas bort och slängs ( i vissa fall spar man dessa om tillverkaren vill ha i retur). Här har butiken den viktiga uppgiften att sälja "rätt" sko till rätt kund och inte sälja på den dyraste, utan att det är viktigt att kunden får en sko som passar foten och användandet. Genom detta så kan man erbjuda denna fantastiska service, då det inte är många som lämnar tillbaka skor, efter att ha fått "rätt" sko...
XXL har ju även en fantastisk prisgaranti som gör att de skall vara billigast i landet. Hittar man en vara billigare någon annan stans så sänker de priset. Gäller även om man köpt t ex ett par kängor och märker att de sänkt priset på dessa efter någon vecka, då är det bara att gå tillbaka med kvittot och få mellanskillnaden tillbaka.. =)
 
Gäller även om man köpt t ex ett par kängor och märker att de sänkt priset på dessa efter någon vecka, då är det bara att gå tillbaka med kvittot och få mellanskillnaden tillbaka.. =)

Stämmer verkligen detta? För mig är det mest logiskt med prisgaranti mot den dagen du köpte varan, dvs om du hittar någon butik/säljare som vid ditt köptillfälle på xxl hade bättre pris på varan får du mellanskillnaden tillbaka.
Annars undrar jag hur länge prisgarantin gäller. En vecka/mnd/år?
 
Stämmer verkligen detta? För mig är det mest logiskt med prisgaranti mot den dagen du köpte varan, dvs om du hittar någon butik/säljare som vid ditt köptillfälle på xxl hade bättre pris på varan får du mellanskillnaden tillbaka.
Annars undrar jag hur länge prisgarantin gäller. En vecka/mnd/år?

På xxl gäller prisgarantin 30 dagar enligt
https://xxl.se/kopvillkor

Andra butiken kan givetvis ha andra tider om de också har prisgaranti. Har sett några som har prisgaranti men bara mot fysiska butiker i Sverige, dvs ej mot nätbutiker och utrikiska butiker.

Då detta är ett helt frivilligt åtagande så är det upp til lvar och en att sätta sina regler. Juste om det gäller även mot egna butikens framtida extrapris men många fysiska butiker måste ju hitta sätt att konkurera mot näthandeln och där är service, provning, enkla byten och prisgaranti mervärden de kan erbjuda.


/Patrik
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...